• 0

BTW Internationaal

Ik heb de volgende vraag over BTW berekenen bij internationale goederenverkoop.

 

Ons Nederlandse bedrijf koopt goederen in bij bedrijf in Spanje met 0% BTW. Goederen worden opgeslagen in ons Duitse magazijn dat op naam staat van ons Nederlandse bedrijf. Na een aantal weken worden de goederen uit ons Duitse magazijn verkocht aan een Nederlandse klant. De goederen gaan dus de grens over. Facturering is vanuit ons Nederlands bedrijf naar de Nederlandse klant.

Is de facturering dan met 0% of 21% BTW? Is mij niet helemaal duidelijk.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

BTW volgt de goederen. De Spaanse leverancier levert de goederen in Duitsland , het Nederlandse bedrijf verwerft intracommunautair en moet in Duitsland de verwerving opgeven, dus een Duits BTW-nummer (dat zou je misschien ook via een fiscaal vertegenwoordiger kunnen doen). Of TS in Duitsland woont doet er niet toe. bovendien schreef TS dat het om een Nederlands bedrijf gaat dat in Duitsland goederen opslaat, blijkbaar in hun eigen magazijn. Ik ga er van uit dat ze dan over een Duits BTW nummer beschikken, zo niet dan wordt het hoog tijd om er een aan te vragen.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan uit de post niet opmaken of TS een Duits BTW-nummer heeft of niet. ik zie wel vaker Nederlandse bedrijven die in een andere lidstaat activiteiten hebben zonder BTW-registratie (of omgekeerd). Tot een soort SRV-wagen aan toe die 's ochtends naar Belgie reed, daar producten uit de wagen verkocht en 's avonds weer met heel de handel terug ging naar Nederland........

 

Link naar reactie
  • 0

Wat te doen als ik dezelfde goederen incl. montage verkoop? Montage is dan ook in Nederland.

 

Als de goederen in NL gemonteerd worden aan een ander goed dan is (doorgaans) de plaats van levering Nederland (voor de fiscale technici, artikel 3 eerste lid onderdeel f Wet OB en artikel 5 eerste lid onderdeel a Wet OB).

 

groet

Joost

 

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.