Hallo ondernemers, ik heb onlangs van een leverancier die failliet is gegaan de domeinnaam geclaimed (deze was namelijk weer vrij) en hier een nieuwe webshop van gemaakt. Nu krijg ik zo nu en dan nog een aanvraag bedoeld voor het oude bedrijf die failliet is. Ik mail dan netjes terug met dat ze failliet zijn maar dat wij ze het ook kunnen aanbieden voor een scherpe prijs.
Hoe zou dit juridisch zitten, ik heb er namelijk een slecht gevoel over of dit wel helemaal eerlijk is.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
impact1984
impact1984
Hallo ondernemers, ik heb onlangs van een leverancier die failliet is gegaan de domeinnaam geclaimed (deze was namelijk weer vrij) en hier een nieuwe webshop van gemaakt. Nu krijg ik zo nu en dan nog een aanvraag bedoeld voor het oude bedrijf die failliet is. Ik mail dan netjes terug met dat ze failliet zijn maar dat wij ze het ook kunnen aanbieden voor een scherpe prijs.
Hoe zou dit juridisch zitten, ik heb er namelijk een slecht gevoel over of dit wel helemaal eerlijk is.
Graag jullie mening.
[mod edit: typefout in titel hersteld]
Creatieve ondernemer
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/49155-domeinnaam-van-failliet-bedrijf-overgenomen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag