• 0

Virtual office

Op de Squad meeting sprak ik met Okidoki die op zoek was naar een online crm programma. Zonder nu direct weer een heel nieuw project op mijn hals te halen maar op deze wijze toch eens wil zien of we niet wat concrete virtuele projecten op zouden kunnen starten op de achtergrond van dit forum, vroeg ik me af of we voor de higherlevel leden niet een mogelijkheid kunnen geven om een virtueel kantoor te kunnen openen. Feitelijk denk ik dan meer aan een Open Source CRM oplossing zoals www.covide.nl

 

Die bieden het momenteel aan voor 20 euro per maand per gebruiker. Vind ik veel te duur voor hetgeen je krijgt, namelijk gewoon een kant en klare voor geinstalleerde Open Source crm programma.

 

Er is hier vast wel iemand die ook covide goed zou kunnen installeren en voor een redeliijkere prijs zou kunnen hosten. Leden van higherlevel kunnen dan bijvoorbeeld voor misschien nog geen 200 euro per jaar een kompleet virtueel kantoor inhuren, met een onbeperkt aantal gebruikers (je betaald dan alleen voor de hosting en misschien wat extra algemeen onderhoud, meer niet) Prijs is nog even uit de lucht gegrepen en zal nader tegen het licht aan gehouden moeten worden.

 

Goed, wat ik nou verder bedoel met virtueel ondernemen is dat ik nu op mijn site www.moreresults.nl een zogenaamde workshop heb aangemaakt waar we dit plan verder zouden kunnen gaan uitwerken.

 

Waarom doe ik dit?

1. Omdat ik zelf behoefte heb aan een online crm programma.

2. Het altijd al zelf op de markt zou willen brengen, maar eigenlijk niet in mijn strategie past.

 

Goed!

 

Nou wie wil laten zien dat hij/zij snel kan ondernemen? Denk dan even mee op www.moreresults.nl. werken we het daar verder uit en hebben we eind volgende week een leuk aanbod, virtueel kantoor voor higherlevel leden.

 

Perry

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
3. Ik een visie heb hoe het programma verbeterd zou moeten worden, maar dat niet direct met de open source markt wil delen omdat ze gewoon rete slim zijn en die kennis enigszins in eigen hand wil houden zonder het hele verhaalnu helemaal zelf op te hoeven te moeten gaan pakken.:-)

 

Mmmm voor zover mijn kennis van de GPL gaat mag je alleen wijzigingen closed houden op het moment dat het intern gebruikt wordt. Ga je de wijzigingen aanbieden aan derden dan zou je deze ook vrij moeten geven onder de GPL (maar misschien weer alleen aan de gebruikers?) In ieder geval druist het op deze manier gebruiken van opensource wel enigszins in tegen mij gevoel van 'open'.

 

Ga de rest even bekijken in je workshop.

Link naar reactie
  • 1

3. Ik een visie heb hoe het programma verbeterd zou moeten worden, maar dat niet direct met de open source markt wil delen omdat ze gewoon rete slim zijn en die kennis enigszins in eigen hand wil houden zonder het hele verhaalnu helemaal zelf op te hoeven te moeten gaan pakken.:-)

 

Mmmm voor zover mijn kennis van de GPL gaat mag je alleen wijzigingen closed houden op het moment dat het intern gebruikt wordt. Ga je de wijzigingen aanbieden aan derden dan zou je deze ook vrij moeten geven onder de GPL (maar misschien weer alleen aan de gebruikers?) In ieder geval druist het op deze manier gebruiken van opensource wel enigszins in tegen mij gevoel van 'open'.

 

Ga de rest even bekijken in je workshop.

 

 

Ja daar heb je gelijk in. Inmiddels besloten de feature op te nemen in een losstand commercieel programma meer hierover inde workshop.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Waarom de kennis niet delen?

 

Het voordeel van kennis delen met de OSS gemeenschap is juist dat de kennis (als het tenminste een goed idee betreft) snel wordt opgepikt en toegepast en dat iedereen daar voordeel bij heeft.

 

Voor een goed CRM pakket zou je ook kunnen kijken naar SugarCRM of Group-Office.

 

Net als willemj vind ik je idee niet bijzonder passen bij de OSS gedachte, waar je wel deels gebruik van wenst te maken. Bij het OSS model verdien je geen geld met licenties, maar met dienstverlening.

 

Link naar reactie
  • 0

<>

 

Ja dat bedoel ik ook eigenlijk, maar ik zie twee diensten voor me:

1. Onderhoud applicatie.

2. Onderhoud database (voor deze dienst gebruik ik een los staande oplossing die voor meerdere crm applicaties alleen commercieel te verkijgen is).

 

We gaan het trouwens doen met www.sugarcrm.com

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Ik vindt dit inderdaad een heel interessant idee. Ik heb in het verleden voor onze kerk gebruik gemaakt van een gratis virtueel kantoor van Viadesk. Dit ging helaas ten onder aan het eigen succes en de betaalde versie werd gewoon te duur. Op zich werkte het hartstikke goed. Die grofweg € 200 per jaar zou een heel mooi bedrag zijn als je daar meerder gebruikers op kon laten draaien.

 

Ik heb weinig verstand van open source, maar ik kan me voorstellen dat je geld voor hosting en onderhoud in rekening kunt brengen.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Perry, onlangs heb ik Solutos gestart. Commentaar heb ik in dit topic gevraagt. Solutos bied verschillende open source crm systemen die ik natuurlijk aan HL'ers tegen een vriendenprijsje kan leveren (inderdaad klanten betalen voor de hosting en installatie). Eventueel kan ik ook op aanvraag een ander systeem gaan leveren, wat misschien beter bij de wensen van HL'ers aansluit. Ik hoor het graag!

Link naar reactie
  • 0

<>

 

Je het moet een prijs worden waarmee de hosting en wat applicatie onderhoud gedaan kan worden. Vraag is even hoeveel tijd het kost voor de onderhoud van de site. Laat dat nou 20 uur in de week kosten, wat degene dan allemaal aan het doen is weet ik ook niet, maar blijkt nodig te zijn 8)

 

Goed uitgaan van 1 mankracht (40.000 euro per jaar reeël)

We hebben een flinke server nodig (kost dat 5000 euro per jaar?)

Laten we uitgaan van 50.000 euro kosten op jaarbasis.

 

Dan hebben we 250 klanten nodig á 200 euro per jaar.

Of.

100 klanten á 500 euro per jaar.

 

Als we nou een prijs bedenken zodat resellers het bekend willen maken op hun website en hiermee jkaarlijsk ook nog wat geld kunnen verdienen, hoeven we ook niet al te veel aan marketing en sales te spanderen. Moet toch haalbaar zijn?

 

We hoeven weinig of niets te investeren. Server en mankracht gaan per maand afgerekend worden en we beginnen klein door een simpel hosting account in te huren.Klant betaald vooruit.

 

Nou, wie wil er hosten?

Wie wil beheer gaan doen?

Wie wil mee denken over de opzet van de website?

 

zie www.moreresults.nl PM me even, maak ik je lid van die workshop.

 

Perry

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

We gaan het trouwens doen met www.sugarcrm.com

 

Perry,

 

Ik heb aardig wat van deze pakketen getest en vond Sugar niet ideaal. Sugar mist een aantal belangrijke applicaties, zoals bijvoorbeeld een IMAP. Daarnaast is de kalanderfucntie in Sugar niet gebruikersvriendelijk en bevat het nogal wat overbodige balast. Sugar is leuk als salesfeature, maar heeft een aantal tekortkomingen.

 

Persoonlijk kan ik je TUTOS adviseren. Dit is modulair opgebouwd, heeft naast een agenda, IMAP, een goed adresboek, takenlijst met signaleringsfunctie, product- en projectomgeving, tijdregistratie, kan automatisch facturen aanmaken, documenten aan klanten koppelen en nog tal van andere features. Tot zover echt het beste pakket wat wij tegen zijn gekomen en gebruiken het dan ook tot volle tevredenheid. Als je wil laat ik je graag de verschillende applicaties eens in pratijk naast elkaar zien.

 

Een punt wat overigens veel aandacht verdient is de beveiliging. Los van welk pakket dan ook.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Bedoel je niet scanner? Want hoe komen de gegevens anders in het virtual office pakket? ;)

 

Maar waarom zou ik mijn relatiegegevens online plaatsen? Ik heb een eigen administratie die dat soort gegevens bevat, wat is het voordeel om het online te doen?

 

Je bent onafhankelijk van plaats.

 

Persoonlijk zou ik dergelijk info toch liever op een eigen server willen hebben staan. Het voelt wat veiliger aan en op je eigen netwerk gaat het toch net wat sneller. Uiteindelijk blijk je die server voor van alles en nogwat in te kunnen zetten. Beheer op afstand is door derden is mogelijk.

 

Groet, Nathan

Link naar reactie
  • 0

Bedoel je niet scanner? Want hoe komen de gegevens anders in het virtual office pakket? ;)

 

Maar waarom zou ik mijn relatiegegevens online plaatsen? Ik heb een eigen administratie die dat soort gegevens bevat, wat is het voordeel om het online te doen?

 

Ik kan niet voor Perry c.s spreken, maar wij vinden het erg handig dat we ons kantoor overal kunnen benaderen en overal bij onze bestanden, mail etc. kunnen komen. Dit kan erg praktisch zijn, voor ons is dat de drijfveer in ieder geval.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

<< Perry, onlangs heb ik Solutos gestart. Commentaar heb ik in dit topic gevraagt. Solutos bied verschillende open source crm systemen die ik natuurlijk aan HL'ers tegen een vriendenprijsje kan leveren (inderdaad klanten betalen voor de hosting en installatie). Eventueel kan ik ook op aanvraag een ander systeem gaan leveren, wat misschien beter bij de wensen van HL'ers aansluit. Ik hoor het graag!>>

 

Wat betreft SugarCRM moeten we dit dan niet ook nog eens op willen zetten. Goed gedaan! Het is denk ik slimmer om Solutos dan als provider te laten functioneren.

 

Doch ik ben het ook eens met de Tutos opmerking. Het is inderdaad zo dat SugarCRM een paar eigenaardigheden heeft en functies tekort komt/ Tutos ken ik wel van een demo, weet dat veel mensen er happy mee zijn, maar ik heb het nooit goed kunnen installaren. Daarnaast vond ik het niet echt duidelijk in gebruik. Maar dat was al weer twee jaar gelden dat ik die poging heb gewaagd. Zou solutos misschien ook Tutos aan het rijtje kunnen voegen? En een affiliation concept er achter kunnen hangen? Ik wil me wel als consultant/trainer positioneren om die twee paketten.

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tutos ken ik wel van een demo, weet dat veel mensen er happy mee zijn, maar ik heb het nooit goed kunnen installaren. Daarnaast vond ik het niet echt duidelijk in gebruik. Maar dat was al weer twee jaar gelden dat ik die poging heb gewaagd.

Perry

In twee jaar is veel gebeurd. Onze IT-mensen kenden het ook van twee jaar geleden en waren aanvankelijk niet enthousiast toen ik ermee aan kwam. Nu zijn ze inmiddels zover dat zij ook overwegen om het in te voeren.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

 

Ja, ik denk dat we Tutos nog maar eens een kans moeten geven.

 

In hoeverre kan Tutos synchroniseren met een PDA of laptop?

 

Aanstaande donderdag zit ik overigens bij een potentiële klant.

 

Zonder iemand onder druk te zetten, zou mooi zijn als ik daar wat kan laten zien. Moeten we er wel even aan trekken.

 

Woensdagnacht of zo 8)

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

<

Iemand hier ervaring met een TUTOS installatie op een virtualhost account?>>

 

Ja ik, ik liep twee jaar geleden vast omdat ik bepaalde php.ini functies moest instellen waar mijn provider niet blij mee was. Of dat nog zo is, weet ik dus niet.

 

Leuk, give it a try. De installatie loopt vaak of in één keer vlekkeloos, of je bent inderdaad een nacht zoet:-)

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

<>

 

Tutus ziet er wat technischer uit en heeft dan ook iets meer uitleg nodig in gebruik, ziet wel heel veel in. Ik heb inmiddels een link naar een demo voor je:

 

http://demo.tutos.de/php/mytutos.php

 

username: billgates

password: guest

 

Kijk maar eens, komt wat overweldigend over als je daar in bent, maar met wat uitleg, denk ik dat we je team heel blij kunnen maken.

 

Misschien moeten we eens een Open Source workshopje organiseren?

 

Een soort trainingsavond waar we één zo'n pakket onder de aandacht brengen, kost dan bijvoorbeeld 75 euro per persoon, inclusief installatie van een Tutos...het is maar een idee.....

 

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Ik heb dat Tutos nog eens bekeken, maar eerlijk gezegd kan ik er geen pindakaas van maken, ik zie zoiezo al dat de database structuur niet gebouwd is volgens de wijze waarop een ieder achter zijn bureau werkt. Wat toch raar dat een ieder het wiel probeerd uit te vinden. En het is eigenlijk zo simpel wat een ieder wil en hoe het systeem als basis in ieder geval in elkaar zou moeten zitten. Maar goed dat is mijn visie.

 

Kijk nou eens op en om je burerau en hoe je werkt en zoals velen werken! Wat zie je dan? Laat ik het antwoord geven:

 

- Je hebt een TELEFOON op je bureau staan.

- Je hebt ordners en mapjes om je heen liggen, ik noem dat maar even PROJECTEN

- Je hebt te maken met BEDRIJVEN waar je informatie over wil hebben.

- Je hebt te maken met CONTACTPERSONEN

- Je hebt te maken met je AGENDA/TODO lijstje

- Je ontvangt en zend E-MAILS.

- Je verzend en ontvangt DOKUMENTEN.

 

Dat zijn 7 duidelijke bronnen. Wat wil je nou? Als je bijvoorbeeld informatie over een bedrijf zoekt, dan wil je weten:

- welke dokumenten daar naar verzonden zijn en van ontvangen zijn

- welke e-mails je van dat bedrijf heb ontvangen

- welke acties er aan het bedrijf hangen

- welke contactpersonen aan het bedrijf gerelateerd zijn

- welke projecten er aan gerelateerd zijn.

- met welke ander bedrijven het bedrijf een relatie heeft

 

Zelfde geldt weer voor een E-MAIL. Je wilt weten:

- tot welk project het mailtje behoord

- bij welk bedrijf dit e-mailtje hoort

- welke contactpersonen behoren er toe

- welke projecten horen er bij

- welke acties horen erbij

- welke andere e-mails horen er bij

etc..

 

Kortom. Een goed CRM systeem heeft dus 7 basis databases en tussen die 7 databases zogenaamde tussentabellen moet het een n n op n relatie mogelijk kunenn maken. Met deze kennis kun je heel snel een CRM pakket lek schieten. Ben overigens nog geen CRM programma tegen gekomen die aan deze visie voldoet. Zelfs Baan en SAP niet met zo'n 1500 tabellen op de achtergrond.

 

Begrijp het niet, denk ik te ingewikkeld?

 

Goed met deze kennis kun je zo de gaten in Tutos maar ook in Sugar CRM schieten. Kunst is te weten welke gaten je wil accepteren als gebruiker.

 

 

Perry

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.