Ik ben nieuwsgierig of iemand mij wat kan vertellen over merkenrecht met name een naam registreren waarvan je weet dat deze al bestaat. Ik ken een onderneming die op regionaal tot nationaal niveau drank verkoopt. Na goed zoeken in de database van het merkenrecht heb ik hun merknaam niet terug kunnen vinden.
Nu is de vraag kun je de merknaam kapen en hem hypothetisch gezien hun te huur of te koop aanbieden?
Mod toelichting:
uit latere reactie blijkt dat TS de vraag in negatieve vorm stelt. TS vraagt dus niet naar iets dat formeel of moreel verwerpelijk is, maar wil voor zichzelf of voor een ander weten wat de risico's zijn.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Rdirk
Rdirk
Beste mensen,
Ik ben nieuwsgierig of iemand mij wat kan vertellen over merkenrecht met name een naam registreren waarvan je weet dat deze al bestaat. Ik ken een onderneming die op regionaal tot nationaal niveau drank verkoopt. Na goed zoeken in de database van het merkenrecht heb ik hun merknaam niet terug kunnen vinden.
Nu is de vraag kun je de merknaam kapen en hem hypothetisch gezien hun te huur of te koop aanbieden?
Mod toelichting:
uit latere reactie blijkt dat TS de vraag in negatieve vorm stelt. TS vraagt dus niet naar iets dat formeel of moreel verwerpelijk is, maar wil voor zichzelf of voor een ander weten wat de risico's zijn.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50262-merkenrecht-registreren-terwijl-het-in-gebruik-is/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag