• 0

eenmalig uitkeren deel van een stamrecht

l.s.

Ik kon in de faq deze vraag niet vinden en via de site van de fiscus (loonheffingenboek) kom ik er nog niet uit.

Ik heb een stamrecht BV en ben daarnaast sinds kort als zzp aan de slag. Ik wil nu een eenmalige uitkering doen en heb daarvoor een Loonheffingsnummer aangevraagd. Tot nu toe steeds nihilopgaven gedaan.

Ik heb verschillende in te vullen codes (oa looncode 020) wel gevonden maar zit nu bij het invullen van de digitale aangifte te kijken naar de in te houden bedrage Zorgverzekeringswet, (werkgever en bijdrage). Volgens mij is het code M die ik moet gebruiken. Verder volgens mij geen eindheffing en heffingskortingen toepassen.

Kan ik behalve loonheffing 52% de rest op nihil zetten en dan de eventuele aanslag afwachten? Of wel invullen, maar dan, hoeveel? Er is begin dit jaar nog een deel UWV uitkering geweest, maar ik kan daar niet uit halen hoeveel er al is ingehouden.

Hoop dat mijn vraag past in het forum en dat ik hem voldoende duidelijk heb gesteld.

 

bij voorbaat dank!

Jack

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je wordt geacht om een correcte loonaangifte te doen, met alle verplichte inhoudingen en afdrachten erin verwerkt, en het verschuldigde bedrag zelf tijdig overmaken aan de belastingdienst.

Dit is vaak vakwerk.

 

Je kan dus niet op een aanslag wachten (behalve een naheffing met boetes enzovoort dan natuurlijk...).

Link naar reactie
  • 0

Het punt is:

Loonadministratie is best een ingewikkeld iets. Bureaus die zich daar mee bezighouden kopen vrij dure programma's om dat te kunnen uitvoeren.

 

Het lijkt mij geen doen voor jou als leek om dit juist te doen.

(Maar er bestaat inderdaad een mogelijkheid om via een gratis ding van de belastingdienst gegevens weg te sturen - alleen zullen zij dus niet snel 'kloppen' als je dit zo aanpakt.)

 

Link naar reactie
  • 0

Het is misschien niet heel simpel door steeds wijzigende regeltjes, maar het is ook geen rocketscience.

Hoe dan ook, als er niemand anders is die wel kan aangeven welke percentages en wat ik wel of niet moet opvoeren, reken ik het zelf uit.

En dan klopt het maar niet exact. Ik ben te goeder trouw, dan krijg je geen boete,misschien betaal ik wel teveel in eerste instantie.

 

Het "gratis ding van de fiscus is gewoon hun officiële aangifteprogramma (tot 10 mdw) overigens.

 

Link naar reactie
  • 0

Jeedee

 

Bij de aangifte loonheffing vul je in looncode 21, Code M bij zorgverzekerings wet en je berekend 4,85% over max € 51.976,-- Hopelijk kun je hiermee uit de voeten.

 

Overigens zal dit topic wel gesloten worden daar Stamrecht B.V.s niet als ondernemen wordt beschouwd. Stel je vraag dan verder op Stamrechtforum of Kvk.nl/hallo

 

Groet

 

 

Link naar reactie
  • 0

@wpronk; Dank voor de reactie. Ik stelde de vraag wel vanuit mijn ondernemerschap omdat ik zelf mijn aangiftes wil verzorgen. Maar begrijp dat ik voor verdere vragen elders moet zijn.

Ik kan hiermee voldoende uit de voeten.

 

@Norbert Bakker; ik weet dat er een maximum is en ook wat meetelt.

Ik kan wel uitrekenen wat ik er dan af moet halen omdat dat al ingehouden is.

Het gaat zo wel lukken, en ik kan in ieder geval duidelijk aangeven wat ik heb gedaan.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Overigens zal dit topic wel gesloten worden daar Stamrecht B.V.s niet als ondernemen wordt beschouwd. Stel je vraag dan verder op Stamrechtforum of Kvk.nl/hallo

 

 

Klopt helemaal Stamrechtvragen horen niet tot actief ondernemerschap en worden daarom sinds enige jaren gesloten.

 

deze vraag gaat over loonbelastingheffing voor de stamrecht bv.

dat iemand zijn eigen inkomstenbelasting aangifte doet maakt het niet opeens een ondernemersvraag.

 

daarom bij deze een slotje..

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.