Wij huren sinds anderhalf jaar een kantoorruimte in een bedrijvenverzamelgebouw. Vorige week is er in onze eigen keuken een verstopping aan licht gekomen, waardoor het water niet meer wegstroomde. Vervolgens heb ik contact gehad met onze huurbaas.
Deze gaf aan dat we it zelf maar moesten oplossen. Vervolgens heb ik een rioolontstopper in de hand genomen die onze keuken heeft 'leeggepompt'. We dachten dat dit het probleem had opgelost, echter bleek het toch onvoldoende te zijn.
Wederom heb ik contact opgenomen met de huurbaas, die aangaf dat onze leiding ca. 15 meter lang is en dat er wellicht ergens anders in het pand een verstopping zou zijn (als gevolg van ons handelen). Vervolgens heb ik wederom een professional in de hand genomen die de hele handel heeft leeggepompt. Er kwam een enorme hoeveelheid aangekoekt vet uit deze leiding en dit heeft het probleem definitief opgelost.
Echter, nu ligt buiten het pand een opstapeling rioolresten omdat er geen afvoer aanwezig was. Daarnaast was er geen stromend water voorhanden om dit weg te werken.
Heeft iemand enig idee wat onze rechten zijn? Wie is nu verantwoordelijk? De huurbaas legt de verantwoordelijkheid bij ons, omdat wij volgens hem vet door de gootsteen hebben gegooid. Behalve af en toe vloeibare olijfolie resten en het uitleggen van een blik tonijn hebben wij echter geen vast vet door de gootsteen gegooid.
Vooralsnog zal ik de kosten voor deze operatie op mij nemen, maar ik ben wel heel benieuwd welke rechten wij hebben. Op dringend verzoek van de huurbaas hebben wij tenslotte een professional in de hand genomen, die buiten onze locatie de leidingen heeft leeggepompt. Echter door het ontbreken van een afvoer en stromend water ligt de hele handel nu buiten aan te koeken. Dat laatste wil ik morgen oplossen met een hogedruk spuit (die wij huren).
Ik ben heel benieuwd! Want iets zegt mij dat wij niet (volledig) verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor de nu ontstane problemen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
peterverhoeve
peterverhoeve
Ik hoop dat dit bericht hier thuishoort.
Wij huren sinds anderhalf jaar een kantoorruimte in een bedrijvenverzamelgebouw. Vorige week is er in onze eigen keuken een verstopping aan licht gekomen, waardoor het water niet meer wegstroomde. Vervolgens heb ik contact gehad met onze huurbaas.
Deze gaf aan dat we it zelf maar moesten oplossen. Vervolgens heb ik een rioolontstopper in de hand genomen die onze keuken heeft 'leeggepompt'. We dachten dat dit het probleem had opgelost, echter bleek het toch onvoldoende te zijn.
Wederom heb ik contact opgenomen met de huurbaas, die aangaf dat onze leiding ca. 15 meter lang is en dat er wellicht ergens anders in het pand een verstopping zou zijn (als gevolg van ons handelen). Vervolgens heb ik wederom een professional in de hand genomen die de hele handel heeft leeggepompt. Er kwam een enorme hoeveelheid aangekoekt vet uit deze leiding en dit heeft het probleem definitief opgelost.
Echter, nu ligt buiten het pand een opstapeling rioolresten omdat er geen afvoer aanwezig was. Daarnaast was er geen stromend water voorhanden om dit weg te werken.
Heeft iemand enig idee wat onze rechten zijn? Wie is nu verantwoordelijk? De huurbaas legt de verantwoordelijkheid bij ons, omdat wij volgens hem vet door de gootsteen hebben gegooid. Behalve af en toe vloeibare olijfolie resten en het uitleggen van een blik tonijn hebben wij echter geen vast vet door de gootsteen gegooid.
Vooralsnog zal ik de kosten voor deze operatie op mij nemen, maar ik ben wel heel benieuwd welke rechten wij hebben. Op dringend verzoek van de huurbaas hebben wij tenslotte een professional in de hand genomen, die buiten onze locatie de leidingen heeft leeggepompt. Echter door het ontbreken van een afvoer en stromend water ligt de hele handel nu buiten aan te koeken. Dat laatste wil ik morgen oplossen met een hogedruk spuit (die wij huren).
Ik ben heel benieuwd! Want iets zegt mij dat wij niet (volledig) verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor de nu ontstane problemen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51168-geschil-met-verhuurder-kantoorruimte/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag