ik heb een klein vraagje, ik ben een ZZP'er en ik exporteer Nederlandse goederen naar China via Hong Kong en dan verkoop ik die producten dan weer in Hong Kong aan een derde partij. Nu heb ik een paar goederen besteld als samples van een Nederlands bedrijf, maar ik weet niet zo goed hoe ik voor het vervoer moest zorgen, dus liet ik dat bedrijf het maar doen. Voor gemak, noem ik het bedrijf waarmee ik zaken doe X. X zei dus dat de producten 31 Januari 2016 aankwam en liet ook de airbill zien. Deze hebben zij uitbesteed aan een derde partij (het transportgedeelte). Nu wil het zo zijn dat ik dus op 31 Januari 2016, een bestelbus heb geregeld in Hong Kong om de goederen op te halen en te inspecteren, daarnaast heb ik ook ruimte gehuurd vanaf 31 Januari 2016. De goederen kwamen aan op 4 Februari 2016, nu vraag ik me af:
- Is dit een contractbreuk ondanks dat we niet een officieel contract hebben, maar via mail zij mij wel hadden beloofd dat het op 31 Januari 2016 aankwam? Tevens kwam ik er zelf achter dat het niet op 31 Januari 2016 aankwam omdat ik daar stond en na 2 dagen ging ik hun bellen om te vragen wat het probleem was.
- Daarnaast mis ik nu ook goederen waarvoor ik wel heb betaald. Hoe moet ik dit in rekening brengen?
En mijn laatste vraag is: mag ik zeg maar bovenop de kosten een boetebedrag in rekening brengen? Zo ja, wat is de maximale boete?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
starter1995
starter1995
Beste forumleden,
ik heb een klein vraagje, ik ben een ZZP'er en ik exporteer Nederlandse goederen naar China via Hong Kong en dan verkoop ik die producten dan weer in Hong Kong aan een derde partij. Nu heb ik een paar goederen besteld als samples van een Nederlands bedrijf, maar ik weet niet zo goed hoe ik voor het vervoer moest zorgen, dus liet ik dat bedrijf het maar doen. Voor gemak, noem ik het bedrijf waarmee ik zaken doe X. X zei dus dat de producten 31 Januari 2016 aankwam en liet ook de airbill zien. Deze hebben zij uitbesteed aan een derde partij (het transportgedeelte). Nu wil het zo zijn dat ik dus op 31 Januari 2016, een bestelbus heb geregeld in Hong Kong om de goederen op te halen en te inspecteren, daarnaast heb ik ook ruimte gehuurd vanaf 31 Januari 2016. De goederen kwamen aan op 4 Februari 2016, nu vraag ik me af:
- Is dit een contractbreuk ondanks dat we niet een officieel contract hebben, maar via mail zij mij wel hadden beloofd dat het op 31 Januari 2016 aankwam? Tevens kwam ik er zelf achter dat het niet op 31 Januari 2016 aankwam omdat ik daar stond en na 2 dagen ging ik hun bellen om te vragen wat het probleem was.
- Daarnaast mis ik nu ook goederen waarvoor ik wel heb betaald. Hoe moet ik dit in rekening brengen?
En mijn laatste vraag is: mag ik zeg maar bovenop de kosten een boetebedrag in rekening brengen? Zo ja, wat is de maximale boete?
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52146-goederen-te-laat-ontvangen-mag-ik-nu-een-boete-in-rekening-brengen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag