Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marco72
Marco72
We zitten met een wat lastig probleem. Gmail en Hotmail zien onze e-mailberichten aan (potentiële) klanten van onze webwinkel regelmatig vaak als spam. Het betreft onze reactie op e-mails of via contactformulieren op onze website die wij binnen krijgen. Het betreft dus geen e-mailcampagnes of 'koud mailen'.
Hotmail en de laatste tijd ook Gmail leveren een deel van onze mails af in de spamfolder van de ontvangers. Omdat niet iedereen z'n spamfolder checkt krijgen ontvangers de indruk dat wij niet op mail reageren, wat natuurlijk killing is voor de conversie. We hebben al diverse zaken ondernomen:
- Correcte DKIM-records
- Correcte SPF-records
- Gecheckt: ons domein en onze server staan niet op zwarte lijsten
- Wij doen niet aan e-mailmarketing, niet eens nieuwsbrieven
- Onze mails zijn in platte tekst, geen HTML
- Wij mailen via onze eigen mailservers (niet Gmail bijvoorbeeld)
We hebben bij de host nagevraagd wat we nog meer kunnen doen om het probleem te voorkomen, en het antwoord is eigenlijk: niets. Gmail en Hotmail stellen dat zij inderdaad niet kunnen garanderen dat onze mails niet onterecht als spam worden behandeld. Het lijkt een kwestie van geluk of pech hebben.
Of we zouden klanten moeten vragen om ons in hun contactenlijst te zetten. Tja, dat is theoretisch leuk maar als klanten een mail sturen kunnen we ze niet anders dan per mail antwoorden. En al zouden we telefoonnummers hebben dan is het onbegonnen werk om tientallen mailers per dag na te bellen met het verzoek om ons in hun contacten te plaatsen.
Mailservers van andere providers vormen hoegenaamd geen probleem, die laten onze mails vrijwel altijd gewoon door.
We hebben ook het idee dat het probleem soms groter is en soms kleiner. Momenteel is het een flink probleem.
Heeft iemand tips om de kans te vergroten dat onze mails correct worden afgeleverd?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag