• 0

direct mailing via e-mail, wel of geen spam

Goedendag!

 

Momenteel ben ik eigenaar van een onderneming/webshop waarop ik navigatiesystemen verkoop voor auto's. Om voornamelijk mijn B2B verkopen te vergroten, wil ik autogarages en occasiondealers benaderen om mijn producten voor te stellen. Momenteel doe ik dat per post. Wat ik me afvraag is of het ook is toegestaan om dit per mail te doen? Geldt dit als spam?

 

In mijn mail vertel ik wat over mijn onderneming en de producten en stel voor om deze bij het bedrijf (op locatie) te presenteren. Selectief zal ik dan op Google en Marktplaats op zoek gaan naar occasiondealers waarvan ik denk dat zij wel geïnteresseerd zullen zijn in mijn producten. Circa 100 bedrijven wil ik per maand per e-mail benaderen. Ik wil met deze bedrijven een soort van B2B samenwerking aan gaan waarbij het bedrijf een x aantal producten van mij afneemt. Afhankelijk van het aantal wil ik ze dan een korting aanbieden.

 

Ik wil natuurlijk een boete voor het versturen van spams vermijden en ben benieuwd of dat gene wat ik wil doen wel als spam kan worden gedefinieerd.

 

Ik hoor graag van jullie!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

wat is een vast adresbestand?

haha, dat is een contaminatie van vaste klanten en een eigen bestand, zeg maar mensen met wie je al irl contact hebt gehad. Dwz de oude 'mailing' per snailmail.

ik zou dit persoonlijk helemaal niet erg vinden, krijg met oud&nieuw ook wel eens kaartjes van een garage waar ik ooit geweest ben of zo.

Link naar reactie
  • 0

Kijk eens hier...

Kijk ook eens op de FAQ-pagina onder het kopje 'Privacy'...

 

Wat houdt het Spamverbod precies in?

Wilt u uw bestand gebruiken voor het versturen van e-mailings, houd u dan s.v.p. rekening met het Spamverbod. Het versturen van digitale boodschappen met een commerciële strekking is uitsluitend toegestaan wanneer de ontvanger:

- een bestaande klant is (en zich niet heeft afgemeld)

- geen klant is, maar u hiervoor toestemming heeft gegeven (een zgn. ‘opt-in’).

- Ad Hoc Data draagt op geen enkele wijze verantwoordelijkheid voor uw e-mailings en mag dus niet als afzender hiervan worden vermeld.

Link naar reactie
  • 0

Als je perse binnen de lijntjes wil kleuren, kan je altijd een sms-je sturen. Zo'n ongevraagd textje* is natuurlijk veel irritanter dan een enkele ongevraagde mail*, maar deze variant is wel toegestaan in B-to-B.

 

Krijgt u ongevraagd sms'jes? Bijvoorbeeld met reclame? Dan is dat misschien spam. Spam versturen naar particulieren is verboden in Nederland. Spam versturen naar bedrijven mag wel.

 

Je zou eens kunnen experimenteren met smsjes naar vaste nummers*, want die komen ook op allerlei manieren door. Of niet. Dan wordt voicemail* ook een alternatief. 's Nachts een bandje laten bellen. Rete-irritant, maar het mag wel.

 

Een stuk minder irritant zijn ouwerwetse post-mailings*. Gewoon toegestaan in zakelijke marketing.

 

Dan de variant waarbij je meelift met een optin-bestand. Occassionsites hebben vaak een achterdeur voor handelaren die een zakelijk account openen. Dat soort sites is ook dol op commerciële kruisbestuiving en ze hebben dus opt-in lists van dealers. Kijk maar eens naar GasPedaal.nl.

 

* Met gezond verstand en een beetje fatsoen kun je veel irritatie voorkomen. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Kijk eens hier...

Kijk ook eens op de FAQ-pagina onder het kopje 'Privacy'...

 

Wat houdt het Spamverbod precies in?

Wilt u uw bestand gebruiken voor het versturen van e-mailings, houd u dan s.v.p. rekening met het Spamverbod. Het versturen van digitale boodschappen met een commerciële strekking is uitsluitend toegestaan wanneer de ontvanger:

- een bestaande klant is (en zich niet heeft afgemeld)

- geen klant is, maar u hiervoor toestemming heeft gegeven (een zgn. ‘opt-in’).

- Ad Hoc Data draagt op geen enkele wijze verantwoordelijkheid voor uw e-mailings en mag dus niet als afzender hiervan worden vermeld.

 

 

Klopt en ik heb hen telefonische gesproken. Maar ook weer hier geld stuur er 50 per keer dan kom je er echt wel doorheen.

SEO & Linkbuilding Marktplaats -> https://seomarketingdeals.com

Link naar reactie
  • 0

Kijk eens hier...

Kijk ook eens op de FAQ-pagina onder het kopje 'Privacy'...

 

Wat houdt het Spamverbod precies in?

Wilt u uw bestand gebruiken voor het versturen van e-mailings, houd u dan s.v.p. rekening met het Spamverbod. Het versturen van digitale boodschappen met een commerciële strekking is uitsluitend toegestaan wanneer de ontvanger:

- een bestaande klant is (en zich niet heeft afgemeld)

- geen klant is, maar u hiervoor toestemming heeft gegeven (een zgn. ‘opt-in’).

- Ad Hoc Data draagt op geen enkele wijze verantwoordelijkheid voor uw e-mailings en mag dus niet als afzender hiervan worden vermeld.

 

 

Klopt en ik heb hen telefonische gesproken. Maar ook weer hier geld stuur er 50 per keer dan kom je er echt wel doorheen.

 

lol, begrijp ik dit nu goed?

Een bedrijf biedt een bestand emailadressen aan die je niet mag gebruiken, tenzij de ontvanger toestemming heeft gegeven?

En ze 'dwingen af' dat ze niet genoemd worden, omdat de ontvanger anders kan ontdekken wie hun emailadres heeft verkocht?

 

Voor mijn gevoel vrij schimmig eigenlijk.

 

@NECAnGeL:

dat je er 1, 50 of 100000044365473214552 per keer stuurt maakt natuurlijk niets uit: je kiest er gewoon voor om schijt te hebben aan de regels met als afweging dat er toch niet voldoende gehandhaafd wordt. ;)

 

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Een bedrijf biedt een bestand emailadressen aan die je niet mag gebruiken, tenzij de ontvanger toestemming heeft gegeven? En ze 'dwingen af' dat ze niet genoemd worden, omdat de ontvanger anders kan ontdekken wie hun emailadres heeft verkocht?

 

Voor mijn gevoel vrij schimmig eigenlijk.

Nee, heel normaal. De leverancier van de adressen wijst erop dat op de email-data uit die zakelijke NAW-bestanden wellicht onder omstandigheden een spam-beperking van toepassing is. En distantieert zich van enig gebruik in die vorm.

 

Net zoals de leverancier van een snorscooter erop wijst dat je daar de snelweg niet mee op mag. Niks schimmigs of schijtigs aan.

 

Maak van een mug geen olifant jochies. Chillax!

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 157 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.