In NRC Next van zaterdag 21 mei komen vijf Amsterdamse vrienden aan het woord die samen goed zijn voor drie fashion startups. Guillaume Philibert van Filling Pieces, Olaf Hussein van het gelijknamige label en Abderrahmane Trabsini, Hussein Suleiman en Jefferson Osei van Daily Paper. Grap van de laatste: Daily Paper is ooit ontstaan als blog dat t-shirts uitdeelde. De vraag naar die shirts werd zo groot dat ze meer kleding gingen ontwerpen.
Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:
In het artikel zie je hoe uit het niets een fashion label kan ontstaan. Die jongens hebben geen lange opleidingen gevolgd, geen missies op papier gezet en ook geen grote businessplannen geschreven. Een stel is met t-shirts begonnen; een ander vond een sneaker-producent via Alibaba die bereid was enkele schoenen te maken. Misschien leidde zijn zoektocht wel via Higherlevel, want we krijgen die vraag regelmatig. Lees ook hoe ze fabrikanten vonden in Portugal en Turkije, wat ze deden om distributie te krijgen en hoe ze samen bij de concept store Colette in Parijs terecht kwamen.
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TwaBla
Eigen modemerk beginnen?
Korte samenvatting:
In NRC Next van zaterdag 21 mei komen vijf Amsterdamse vrienden aan het woord die samen goed zijn voor drie fashion startups. Guillaume Philibert van Filling Pieces, Olaf Hussein van het gelijknamige label en Abderrahmane Trabsini, Hussein Suleiman en Jefferson Osei van Daily Paper. Grap van de laatste: Daily Paper is ooit ontstaan als blog dat t-shirts uitdeelde. De vraag naar die shirts werd zo groot dat ze meer kleding gingen ontwerpen.
Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:
In het artikel zie je hoe uit het niets een fashion label kan ontstaan. Die jongens hebben geen lange opleidingen gevolgd, geen missies op papier gezet en ook geen grote businessplannen geschreven. Een stel is met t-shirts begonnen; een ander vond een sneaker-producent via Alibaba die bereid was enkele schoenen te maken. Misschien leidde zijn zoektocht wel via Higherlevel, want we krijgen die vraag regelmatig. Lees ook hoe ze fabrikanten vonden in Portugal en Turkije, wat ze deden om distributie te krijgen en hoe ze samen bij de concept store Colette in Parijs terecht kwamen.
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4
(DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)