• 0

Kia over in buitenland aangeschafte machines

Ik heb dit jaar al een aantal machines gekocht waardoor ik in aanmerking kom voor Kia. NU kan ik een nieuwe machine in de UK kopen. Heb even met Google gezocht maar kan niet echt vinden of aankopen via buitenland ook voor Kia in aanmerking komen.

De machine is 30% goedkoper in UK maar als ik 28% Kia misloop is het lood om oud ijzer. ;)

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 1

Heb even met Google gezocht maar kan niet echt vinden of aankopen via buitenland ook voor Kia in aanmerking komen.

Ik heb ook even gegoogeld en er staat nergens bij de normen voor investeringsafrek dat je er niet voor in aanmerking komt...duzzz

Verder lijkt het me nogal een vreemde vorm van protectionisme om alleen een aftrek toe te staan op waren gekocht in Nederland. Zou toch wel een beetje vreemd zijn, vind je niet ;)?

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB.

• 0

30% versus 28% en geen wel of niet op de website van de BD dan toch maar even navragen voor de zekerheid. Kan natuurlijk bij de belastingtelefoon maar daar kan je geen rechten aan ontlenen. ;) En zolang Joost niet gereageerd heeft aan de antwoorden op HL ook niet. ;D

• 1

U riep?

Nergens in de wettekst of besluiten rond de investeringsaftrek worden investeringen in bedrijfsmiddelen die gekocht zijn in het buitenland uitgesloten. Dus wat Norbert zegt ;)

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 1

Verder lijkt het me nogal een vreemde vorm van protectionisme om alleen een aftrek toe te staan op waren gekocht in Nederland. Zou toch wel een beetje vreemd zijn, vind je niet ;)?

en bovendien...

de machines worden dan weliswaar "in Nederland" gekocht, maar tussen aanhalingstekens want wat is dat dan nog. Ongetwijfeld, nou ja zeer goed mogelijk, zijn het machines van buitenlandse makelijkij

• 1

Ik heb dit jaar al een aantal machines gekocht waardoor ik in aanmerking kom voor Kia. NU kan ik een nieuwe machine in de UK kopen. Heb even met Google gezocht maar kan niet echt vinden of aankopen via buitenland ook voor Kia in aanmerking komen.

Ik snap je verwarring wel een beetje. Je krijgt namelijk géén kleinschaligheidsinvesteringsaftrek voor aankopen die je buiten Nederland gaat gebruiken, maar je krijgt wél kleinschaligheidsinvesteringsaftrek voor aankopen die je buiten Nederland doet (en in Nederland gaat gebruiken).

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar