Ga naar inhoud

Productnamen dezelfde als bedrijfsnaam?

Geplaatst:

Durf

Beste leden,

 

Wij zijn van plan om twee verschillende producten te importeren vanuit het buitenland.

Deze producten willen wij zelf gaan inpakken en verkopen aan groothandels en winkeliers.

 

Onze vraag is dan ook:

Bedrijfsnaam gebruiken voor productnamen op de verpakkingen etc (bedrijfsnaam en productnamen allemaal hetzelfde)!

Of 1 bedrijfsnaam en 2 verschillende productnamen?

 

Graag jullie advies en aanbevelingen.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

 

Featured Replies

Geplaatst:

TwaBla

 

Dat hangt ervan af.

 

Wat is aan te raden bij een bedrijfsnaam: 2go of To go?

Hoe is het vorige avontuur afgelopen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Durf

  • Auteur

Waar hangt het van af?

 

Is het verstandig om een merknaam te realiseren voor alle producten?

 

Dus bedrijfsnaam en een naam voor alle producten die worden gelanceerd.

Geplaatst:

Highio

Beste Durf,

 

op HL zijn beide onderwerpen al ruim aan de orde geweest. Heb je al iets van waarde kunnen vinden met behulp van de zoekfunctie over enerzijds importeren en (her)verpakken en anderzijds naam- of merkstrategieën?

 

Wat vinden de leveranciers of hoe distribueren zij in andere landen? Bij enige vorm van exclusiviteit zou je van een merknaam moeten kunnen profiteren als handelsnaam van producten. Bedrijfsnaam van een breder georiënteerde importeur is business-to-business (B2B) vaak minder relevant of deze wordt in ieder geval als minder relevant gezien.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Geplaatst:

Roel J

het heeft vooral te maken met eigen voorkeur en/of merk strategie

 

Nike, Coca Cola zijn een wereldmerken en het bedrijf heet hetzelfde als de producten

 

Unilever heeft honderden zo niet duizenden merken waarbij ze met elk merk een bepaald gevoel proberen te creëren. zeeuws meisje voor de kostenbewuste huisvrouw , Becel voor de gezondheidsbewuste mens en blue band voor het hele gezin.

 

zeg jij maar wat de voorkeur moet hebben.. Het is een keuze en als het goed is een keuze waar een bepaalde (markt)strategie achter zit en een toekomstvisie.

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

En bedenk ook dat Albert Heijn het merk Calvé pindakaas in de schappen heeft staan, maar ook pindakaas onder eigen merk verkoopt.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.