In mijn overeenkomsten en op mijn website gebruik ik de onderstaande formulering om aan te geven dat de Wet DBA bij mijn diensten niet van toepassing is.
Ik post deze tekst hier met twee doelstellingen:
1. Feedback krijgen om de teksten nog beter te maken;
2. De tekst hier delen zodat anderen er wellicht hun voordeel mee kunnen doen.
Bij bedrijfsnaam staat normaliter de naam van mijn bedrijf.
Ik ben benieuw naar jullie mening.
Wet DBA
Op overeenkomsten met bedrijfsnaam is de Wet DBA (Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties) uitdrukkelijk niet van toepassing. Door de aard en de duur van de opdracht, ontbreekt het werkgeversgezag. bedrijfsnaam is, binnen de gezamenlijk overeengekomen doelstellingen, geheel vrij om naar eigen inzicht het werk in te richten om tot het gewenste resultaat te komen.
Een overeenkomst met bedrijfsnaam kan derhalve niet aangemerkt worden als inhoudingsplichtige arbeidsrelatie en is een door de belastingdienst goedgekeurde modelovereenkomst niet benodigd.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Edo van Santen
Edo van Santen
In mijn overeenkomsten en op mijn website gebruik ik de onderstaande formulering om aan te geven dat de Wet DBA bij mijn diensten niet van toepassing is.
Ik post deze tekst hier met twee doelstellingen:
1. Feedback krijgen om de teksten nog beter te maken;
2. De tekst hier delen zodat anderen er wellicht hun voordeel mee kunnen doen.
Bij bedrijfsnaam staat normaliter de naam van mijn bedrijf.
Ik ben benieuw naar jullie mening.
Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Wijze oude man |Mentor | Pitcholoog (c)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/54403-contract-clausule-inzake-de-wet-dba/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag