• 0

Tijdelijk bedrijf stoppen mogelijk?

Ik ben al een poos niet op het forum geweest en weet niet zo goed waar ik mijn vraag kan stellen. Mijn excuus als ik verkeerd gekozen heb.

 

Ik werk als goudsmid (inkoop materiaal en verkoop sieraden).

Mijn bedrijf, studie aan de uni, jong moeilijk kindje, huishouden.. een paar maanden geleden werd het te veel en kon ik mezelf amper overeind houden, zo vreselijk moe. Kind en huishouden gaat door, of iig dat wat echt nodig is, maar werk en studie heb ik moeten stoppen. Even een paar weken vakantie inlassen dacht ik en dan weer verder. Dat was eind augustus. ..

 

Durf eigenlijk dit jaar mijn werk niet weer op te pakken. November en half december zijn altijd zo vreselijk bomvol (deze enorme drukte plus het regelen van alles van een overleden persoon afgelopen jaar is het beginpunt van mijn voorbij lopen gweest) dat ik direct weer te veel hooi op mijn vork neem en bang ben binnen no time weer terug bij af te zijn.

Voor mijn gevoel doe ik er slimmer aan eerst mijn studie weer te gaan oppakken. Het vak waar ik mee bezig was, was ik doorheen, hoefde alleen nog te gaan leren voor het tentamen. Had daar een maand voor gepland. Heb nog 4 maanden om tentamen te doen, dus zou ik nu 2 maanden kunnen nemen daarvoor. Gewoon op het gemak ergens weer beginnen aan het oppakken van de dingen weer. Als dat goed gaat in 2017 weer het werk gaan oppakken.

 

Kan dat? Mijn bedrijf +/- een jaar op pauze zetten? Er moet immers wel elk kwartaal aangifte gedaan worden. Geen inkoop, geen verkoop, dus dat is 0, maar bijvoorbeeld het abonnementsgeld van de bankrekening loopt wel gewoon door. Er gaat dus steeds geld af en dat is dan weer zonde.

Hoe regel je nu deze pauze bij de kvk en belastingdienst enzo?

 

[verandering: titel]

 

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kan dat? Mijn bedrijf +/- een jaar op pauze zetten?