Ik heb enkele artikelen in consignatie. De goederen zijn van een kennis, die overigens geen ondernemer is. We zijn overeengekomen dat ik de goederen verkoop en 30% commissie inhoudt. Als ondernemer zal ik over de commissie natuurlijk BTW moeten afdragen.
Mijn vraag is echter als ik het artikel verkoop ik dan toch 21% moet berekenen? Mijn dienst is toch het in bewaring houden en begeleiden van de verkoop? Ik ben de bemiddelaar, maar er komt met mij geen overeenkomst met de kopende klant tot stand. Of zie ik dat verkeerd?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Thomas98
Thomas98
Hoi allen,
Ik heb enkele artikelen in consignatie. De goederen zijn van een kennis, die overigens geen ondernemer is. We zijn overeengekomen dat ik de goederen verkoop en 30% commissie inhoudt. Als ondernemer zal ik over de commissie natuurlijk BTW moeten afdragen.
Mijn vraag is echter als ik het artikel verkoop ik dan toch 21% moet berekenen? Mijn dienst is toch het in bewaring houden en begeleiden van de verkoop? Ik ben de bemiddelaar, maar er komt met mij geen overeenkomst met de kopende klant tot stand. Of zie ik dat verkeerd?
Ik hoor graag van jullie
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/54752-consignatie-en-btw/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag