Sinds 1 juli 2016 is mijn broer een bedrijf begonnen.
Het 3e kwartaal heeft hij 874,46 aan BTW bij moeten betalen.
In november heeft hij een nieuwe auto gekocht waardoor de voorbelasting zo hoog werd dat hij in het 4e kwartaal geld terugkrijgt van de belasting voor de BTW.
Als hij de auto niet in het 4e kwartaal zou hebben betaald had hij +/- 800 aan BTW moeten betalen.
Dat zou dan in totaal voor de 2 kwartalen op 1650,00 aan BTW bedragen.
Ik vrees nu dat hij, omdat hij in het laatste kwartaal de auto heeft gekocht, niet in aanmerking komt voor de kleine ondernemersregeling.
Is er een mogelijkheid om dit om te zetten zodat hij toch in aanmerking komt voor die regeling?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
tinekeveld
tinekeveld
Goedemiddag,
Sinds 1 juli 2016 is mijn broer een bedrijf begonnen.
Het 3e kwartaal heeft hij 874,46 aan BTW bij moeten betalen.
In november heeft hij een nieuwe auto gekocht waardoor de voorbelasting zo hoog werd dat hij in het 4e kwartaal geld terugkrijgt van de belasting voor de BTW.
Als hij de auto niet in het 4e kwartaal zou hebben betaald had hij +/- 800 aan BTW moeten betalen.
Dat zou dan in totaal voor de 2 kwartalen op 1650,00 aan BTW bedragen.
Ik vrees nu dat hij, omdat hij in het laatste kwartaal de auto heeft gekocht, niet in aanmerking komt voor de kleine ondernemersregeling.
Is er een mogelijkheid om dit om te zetten zodat hij toch in aanmerking komt voor die regeling?
Alvast bedankt voor uw reactie(s).
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/55255-kleine-ondernemersregeling/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag