Ga naar inhoud

koud aquisitie,consumenten benaderen op postcode

Geplaatst:

Daniel87

Beste HL leden,

 

Ik wil graag een kleine callcenter beginnen,dat koud klanten gaat bellen voor een glazenwasser service.

Ik wil consumenten op postcode gaan benaderen en weet niet hoe ik aan telefoonnummers kom.

Ik heb verschillende afpsraken staan met callcenter solution bedrijven,maar alvorens deze plaatsvinden wil ik graag informatie vergaren.Ik heb mijn ondernemening ook aangemeld bij de bmr(bel me niet register).

Graag hoor ik wie er ervaring heeft met deze manier van koud bellen,en hoe ik aan telefoonnummers kom per plaats/postcode.

 

Bedankt voor de moeite!

Featured Replies

Geplaatst:

Richard Theuws

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Geplaatst:

ChinaTradeConsult

Waarom wil je dat via een callcenter doen? Niet alleen mis je daardoor de potentiële klanten die zich hebben aangemeld bij het "bel me niet" register maar je zult ook geconfronteerd worden met wantrouwende mensen zoals ik, die, om wat voor reden ook, niet geregistreerd staan bij dat register maar zich telefonisch niets laten verkopen.

 

Als je je beperkt tot een bepaald postcodegebied, waarom stop je dan geen flyers in de brievenbus? Ik kan me voorstellen dat dat goedkoper is dan een callcenter en dat je daardoor meer mensen bereikt.

 

Ik kijk altijd even of het me interesseert wat er op zo'n flyer staat en bij interesse reageer ik.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Geplaatst:

LiGuido

Graag hoor ik wie er ervaring heeft met deze manier van koud bellen,en hoe ik aan telefoonnummers kom per plaats/postcode.

 

Waarom wil je het op deze manier doen? Koud bellen is het moeilijkste wat er is, erg tijdrovend en totaal willekeurig. Juist in de glazenwassers wereld wil je toch een hele straat of wijk als klant? Ik vraag mij oprecht af of je dit gaat lukken op deze manier.

 

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Geplaatst:

Mikky Vrolijk

Glazenwassers hebben vaste wijken en pakken vaak een hele wijk in één keer aan. Voordat je koude aquisitie gaat doen, kun je beter eerst inventariseren of er al glazenwassers aan het werk zijn in de wijk die je belt.

Een tijd geleden was het zo, dat de concurrentie "moordend" is en dat huidige glazenwasser geen andere duldt (concurrentiemafia). De "blijf uit mijn wijk"-praktijken.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Geplaatst:

TwaBla

Wat je wil, heet postcode-segmentatie. Dat wordt veel gebruikt voor verzorgingsgebied-onderzoek en bezorgingsplannen voor drukwerk. Je kan dus folderen in interessante wijken.

 

Denk verder aan de mogelijkheid om online te adverteren in specifieke postcodegebieden.

 

Er zijn echter ook listbrokers die telefoonnummers en mailadressen verzamelen. Daar maakten ze een paar jaar geleden veel reclame mee (Experian, Cherridata, Cendris, Claritas) maar doen ze nu wat geheimzinnig over.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

jochem8

Glazenwassers hebben vaste wijken en pakken vaak een hele wijk in één keer aan. Voordat je koude aquisitie gaat doen, kun je beter eerst inventariseren of er al glazenwassers aan het werk zijn in de wijk die je belt.

Een tijd geleden was het zo, dat de concurrentie "moordend" is en dat huidige glazenwasser geen andere duldt (concurrentiemafia). De "blijf uit mijn wijk"-praktijken.

 

 

En dat bestaat nog steeds. Ik had hier vorige week een glazenwasser omdat ik niet tevreden was met degene die mijn wijk deed, en hij was constant om zich heen aan het kijken. Hij vertelde me dat hij nu bezig was in de wijk van een andere glazenwasser en dat daar 'gedonder van komt' als die er achter komt.

Geplaatst:

LiGuido

En dat bestaat nog steeds. Ik had hier vorige week een glazenwasser omdat ik niet tevreden was met degene die mijn wijk deed, en hij was constant om zich heen aan het kijken. Hij vertelde me dat hij nu bezig was in de wijk van een andere glazenwasser en dat daar 'gedonder van komt' als die er achter komt.

 

Je bedoelt zoals dit:

 

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Geplaatst:

jochem8

En dat bestaat nog steeds. Ik had hier vorige week een glazenwasser omdat ik niet tevreden was met degene die mijn wijk deed, en hij was constant om zich heen aan het kijken. Hij vertelde me dat hij nu bezig was in de wijk van een andere glazenwasser en dat daar 'gedonder van komt' als die er achter komt.

 

Je bedoelt zoals dit:

 

 

Inderdaad, zoals dat.

Geplaatst:

Daniel87

  • Auteur

Beste HL leden,bedankt voor alle reacties.Flyeren levert inderdaad de meeste klanten per wijk op.

En glazenwassers maffia, daar ben ik absoluut niet bang voor.Ik ben een eerlijke jongen die zijn geld netjes wilt verdienen.Maar mochten er mensen zijn die daar niet mee kunnen leven garandeer ik jullie dat die genen van een koude kermis thuis komen.De echte maffia wast geen glazen,en ik ken toevallig wel een paar kop stukken uit echte maffia families.Maar goed, daarvoor was ik geen ramen,enkel om mijn brood op een eerlijke manier te verdienen.Bedankt voor alle reacties.

Geplaatst:

Acrobat Reader

De echte maffia wast geen glazen,en ik ken toevallig wel een paar kop stukken uit echte maffia families.

Sommige kopstukken verdienen nu ook eerlijk hun brood hoor, bij voorbeeld met het maken van offertes:

 

header-godfather.jpg

 

Geplaatst:

TwaBla

Er zijn echter ook listbrokers die telefoonnummers en mailadressen verzamelen. Daar maakten ze een paar jaar geleden veel reclame mee (Experian, Cherridata, Cendris, Claritas) maar doen ze nu wat geheimzinnig over.

Veel mafia-grapjes maar weinig concreet advies.

 

Volgens mij moet je eens bellen met de Postcodeshop van Cendris, een dochter van PostNL. Of Zoekenbel....

 

Er bestaan lists waar de postcodes verrijkt zijn met telefoonnummers en er circuleren zelfs checklist waar bankgegevens gekoppeld zijn aan NAW- en telefoongegevens, maar die worden blijkbaar niet meer openbaar aangeboden.

 

Als oplichters aan die data kunnen komen, moeten ze voor gewone ondernemers ook toegankelijk zijn. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 2 months later...
Geplaatst:

dhoogdorp

Misschien deur-aan-deur een idee?

Optimale verbinding van werkvraag en werkaanbod. Gedreven om iedere klant persoonlijk van dienst te zijn.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.