Ik zit te klungelen met het rondkrijgen van mijn balans op de IB-aangifte van 2016. Ik begrijp niet waar de fout zit waardoor ik de activa en passive niet gelijk krijg. Onderstaand de gegevens:
Balans Activa
Materiele Vaste activa €2.334,00
Liquide middelen € 973,00
totaal activa € 3.307,00
Balans Passiva
EV € 3.289,70
Kortlopende schulden € 517,00
totaal passiva € 3.806,70
Zoals jullie zien gaat het om een verschil van zo’n 500 euro. Het EV heb ik berekend door het EV beginboekjaar + winst - prive onttrekkingen + privé stortingen. De kortlopende schuld van 517 is nog te betalen omzetbelasting over Q4.
Liquide middelen is al het geld op de bankrekening op 31/12. En materieel vaste activa is boekwaarde einde boekjaar van bedrijfsmiddelen (dus afschrijvingen van jaar 2016 er al af).
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
BobdeBouwer01
BobdeBouwer01
Beste forumleden,
Ik zit te klungelen met het rondkrijgen van mijn balans op de IB-aangifte van 2016. Ik begrijp niet waar de fout zit waardoor ik de activa en passive niet gelijk krijg. Onderstaand de gegevens:
Balans Activa
Materiele Vaste activa €2.334,00
Liquide middelen € 973,00
totaal activa € 3.307,00
Balans Passiva
EV € 3.289,70
Kortlopende schulden € 517,00
totaal passiva € 3.806,70
Zoals jullie zien gaat het om een verschil van zo’n 500 euro. Het EV heb ik berekend door het EV beginboekjaar + winst - prive onttrekkingen + privé stortingen. De kortlopende schuld van 517 is nog te betalen omzetbelasting over Q4.
Liquide middelen is al het geld op de bankrekening op 31/12. En materieel vaste activa is boekwaarde einde boekjaar van bedrijfsmiddelen (dus afschrijvingen van jaar 2016 er al af).
Wat fijn als iemand mij kan helpen :)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56236-ib-aangifte-balans-krijg-ik-niet-kloppend/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
31 antwoorden op deze vraag