slabbetje Geplaatst: 19 juli 2017 slabbetje 16 0 Geplaatst: 19 juli 2017 Hallo, Ik zou graag voor mijn klanten bij iedere bestelling een gratis zakje gevuld met snoepjes willen weggeven. Het gaat om dit soort zakjes; Het is de bedoeling dat ik hiervoor zelf losse silo's met snoep koop bij bijvoorbeeld de Makro, om vervolgens deze zakjes mee te vullen. Mijn vraag is nu, Zijn deze kosten volledig aftrekbaar ? Alvast bedankt. Link naar reactie
0 Tonino Geplaatst: 20 juli 2017 Tonino 1,7k 1 84 Geplaatst: 20 juli 2017 Waarom zou dat niet aftrekbaar zijn? Het zijn toch bedrijfskosten in het kader van je onderneming? Zeker als de totale waarde een fractie van de aankoop is. Online offerte voor goedkope bedrukte promotieartikelen. Online quote for cheap customized promotional items Online Angebote für günstige individuelle Werbemittel En français Link naar reactie
0 DaMedia Geplaatst: 20 juli 2017 DaMedia 1k 2 104 Geplaatst: 20 juli 2017 In plaats van de suikerindustrie te sponsoren kun je beter iets kiezen waar de klant ook iets aan heeft, of korting, of bv een notitieblok waar op elke pagina je logo staat. Is nuttiger en gaat langer mee en je maakt direct reclame voor jezelf. https://www.damedia.nl, https://www.loten-drukken.nl, https://www.kopieerwerk.nl, e.v.a. Link naar reactie
0 Griffioen Geplaatst: 20 juli 2017 Griffioen 214 10 Geplaatst: 20 juli 2017 DaMedia heeft natuurlijk gelijk. Commercieel is het dan weer wel handig, omdat nagenoeg iedereen in de westerse wereld verslaafd is aan de snelle koolhydraten. Maar om even on topic te gaan: De kosten zijn zeker aftrekbaar. Als de snoepjes worden ingezet om de klant aan te zetten tot bestellen zijn deze m.i. volledig aftrekbaar. Worden deze naar de klant gestuurd om de relatie te verstevigen, dan zijn deze beperkt aftrekbaar. Link naar reactie
0 Cosara Geplaatst: 20 juli 2017 Cosara 6,5k 19 978 Geplaatst: 20 juli 2017 Als de snoepjes worden ingezet om de klant aan te zetten tot bestellen zijn deze m.i. volledig aftrekbaar. Worden deze naar de klant gestuurd om de relatie te verstevigen, dan zijn deze beperkt aftrekbaarEr zijn twee soorten klanten ... nieuwe en bestaande klanten. Wervende geschenken zijn geen relatiegeschenken. De kosten én de BTW zijn volledig aftrekbaar. Relatiegeschenken geef je aan bestaande klanten. De kosten zijn zakelijk volledig aftrekbaar. De BTW is in de voorbelasting aftrekbaar als de totale kosten per persoon per jaar niet meer dan € 227 bedragen. Dat zijn dus héél véél snoepjes. Belastingdienst: Drempelbedrag personeelsvoorzieningen, giften en relatiegeschenken. De btw die u betaalt over uitgaven voor giften, relatiegeschenken en personeelsvoorzieningen, is niet altijd aftrekbaar. Er geldt een drempelbedrag van € 227 (exclusief btw) per ontvanger per boekjaar. Zijn uw jaarlijkse uitgaven niet meer dan dit bedrag? Dan mag u de btw hierover aftrekken. Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box. Link naar reactie
0 slabbetje Geplaatst: 20 juli 2017 Auteur slabbetje 16 0 Geplaatst: 20 juli 2017 Hartelijk dank voor deze informatie! Wij zijn hiermee voorzien van de benodigde informatie. Bedankt. Link naar reactie
0 Cosara Geplaatst: 20 juli 2017 Cosara 6,5k 19 978 Geplaatst: 20 juli 2017 In plaats van de suikerindustrie te sponsoren kun je beter iets kiezen waar de klant ook iets aan heeft, of korting, of bv een notitieblok waar op elke pagina je logo staat.Snoepzakje met logo misschien. Er bestaat ook zoiets als suikervrij snoep 8) Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box. Link naar reactie
0 slabbetje Geplaatst: 20 juli 2017 Auteur slabbetje 16 0 Geplaatst: 20 juli 2017 Nog een belangrijke vraag omtrent deze snoepzakjes; Is het verplicht om ook een ingrediënten lijst te vermelden op de verpakking / etiket ? De zakjes zijn niet bedoelt voor de verkoop, maar zullen gratis worden weggegeven. Link naar reactie
0 TwaBla Geplaatst: 20 juli 2017 TwaBla 22,7k 6 1426 Geplaatst: 20 juli 2017 Als je het aan juristen, boekhouders en milieu-activisten vraagt, mag er helemaal niks meer. ;D Kijk eens wat de Kamer van Koophandel doet... Niet zeuren, gewoon ondernemen. Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie
slabbetje
slabbetje
Hallo,
Ik zou graag voor mijn klanten bij iedere bestelling een gratis zakje gevuld met snoepjes willen weggeven.
Het gaat om dit soort zakjes;
Het is de bedoeling dat ik hiervoor zelf losse silo's met snoep koop bij bijvoorbeeld de Makro,
om vervolgens deze zakjes mee te vullen.
Mijn vraag is nu,
Zijn deze kosten volledig aftrekbaar ?
Alvast bedankt.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag