• 0

Vergunning nodig voor koffiebranden?

Beste lezer's

 

Binnenkort wil ik bij de kamer van koophandel binnen stappen om me aan te melden.

Nou heb ik dus een koffiebrander, alleen tijdens het branden komt er veel rook vrij. Mijn vraag is of ik een vergunning nodig heb van de gemeente voor het rook, aan welke vergunning moet ik dan denken?

 

 

Alvast bedankt,

Brabant

 

 

[Mod edit: titel verduidelijkt en inkoopvraag verwijderd]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn vraag is of ik een vergunning nodig heb van de gemeente voor het rook, aan welke vergunning moet ik dan denken?

Omgevingsvergunning aanvragen bij de desbetreffende Gemeente.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag is of ik een vergunning nodig heb van de gemeente voor het rook, aan welke vergunning moet ik dan denken?

Omgevingsvergunning aanvragen bij de desbetreffende Gemeente.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Hoi Nedzhibe,

 

Ten eerste bedankt voor je reactie. Wanneer ik dit zou vragen bij de gemeente, is het wel real dat ik in een woonwijk met veel huizen er omheen een vergunningen kan krijgen volgens u.

Link naar reactie
  • 0

Beste brabant,

 

zou jij er blij van worden als jouw buurman of buurvrouw in een woonwijk een koffiebranderij, palingrokerij, veehouderij of equivalent met uitstoot of stankoverlast van enige omvang start? Als je niet meldt, komen de klachten en volgt handhaving vanzelf...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag is of ik een vergunning nodig heb van de gemeente voor het rook, aan welke vergunning moet ik dan denken?

Omgevingsvergunning aanvragen bij de desbetreffende Gemeente.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Hoi Nedzhibe,

 

Ten eerste bedankt voor je reactie. Wanneer ik dit zou vragen bij de gemeente, is het wel real dat ik in een woonwijk met veel huizen er omheen een vergunningen kan krijgen volgens u.

Nee, dat denk ik niet.

 

Mocht er toch een positieve beoordeling komen, dan zullen de omwonenden zeer waarschijnlijk een bezwaarschrift indienen.

 

Bedenk wel dat wanneer je de activiteiten op een bedrijventerrein wil gaan uitvoeren, je ook dan een omgevingsvergunning moet aanvragen.

 

Inzake de problematiek rondom koffiebranderijen, google eens op de zoekwoorden: jurisprudentie koffiebranderij

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Als starter zal je niet de hele dag of week aan het branden zijn.

 

Je moet je afvragen of en in welke mate je overlast gaat veroorzaken. Als je af en toe koffie brandt en je voert de rook af via een pijp die boven de nok uitsteekt op een winderige dag dan zal de hinder beperkt blijven. Bij hinder komt de vraag hoe vaak en hoe intens de geur is. Vergelijk het met koken, bbqen of de open haard stoken. Ze geven allemaal in meer of mindere mate geurhinder die geaccepteerd wordt zolang het binnen de perken blijft.

 

Als het groter wordt zou je ook kunnen overwegen om een oven te huren. Bijvoorbeeld hier.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zit net door het bestemmingsplan te bladeren van de wijk waarin ik woon, en zie dat koffiebranderij een bedrijfscategorie is die erin wordt genoemd. Misschien is het nuttig het voor jou relevante bestemmingsplan te bestuderen.

 

En verder een interessante zaak van een koffiebranderij in een woonwijk die de gemeente Haarlem verloor. Wat daar mede interessant aan was, was dat de gemeente best een branderij had willen toestaan, als de branderij maar een naverbrander had gebruikt. Dus blijkbaar a) wil een gemeente best meedenken en b) zijn er technologische oplossingen om milieuoverlast te beperken. De rechter vond dat de branderij met maximaal 800 branduren per jaar en geurhinderbeperkende maatregelen niet overmatige overlast veroorzaakte.

 

Dit was in 2006 en in een bepaalde gemeente, het kan zijn dat inmiddels of in jouw gemeente de eisen scherper zijn.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.