• 0

Hotelketen met zelfde bedrijfsnaam opent vestiging in 'mijn' stad

Dag allemaal,

 

Ik bezit een bedrijf met een redelijk unieke naam. Als je googlet op de naam is praktisch de hele eerste pagina gevuld met informatie/links over en naar mijn bedrijf (zorg gerelateerd). Ik gebruik de domeinnaam www.bedrijfnaamstad.nl (www.bedrijfsnaam.nl is in gebruik bij een ander, geen probleem). Nu opent er binnenkort een internationale hotelketen met dezelfde naam in een dorp direct naast deze stad, echter zal de vestiging 'hotelnaam + stad' heten. Lang verhaal kort: het regent sinds een weekje hotelreserveringen en facturen voor dat hotel bij ons, omdat onze gegevens in koeienletters op google staan als er gezocht wordt op 'hotelketen+stad'.

 

vraag 1: wat kan ik hier tegen doen? Ik zie het niet zitten om de komende jaren een doorgeefluik te zijn en daar mijn personeel voor in te zetten. Ook wil ik niet inboeten op mijn vindbaarheid, ik heb er dik 10 jaar over gedaan om zo laagdrempelig gevonden te kunnen worden.

 

vraag 2: wat moet ik nu doen met de facturen? Retour? Doorsturen?

 

Alvast bedankt voor de adviezen.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De vraag is of het ook echt erg is dat TS niet meer eenvoudig onder de zoekopdracht " Bastion Breda" te vinden is in de toekomst. Mensen die zorg zoeken in Breda zullen als ze bij deze zoekopdracht een hotel zien in 9/10 gevallen het element zorg toevoegen in een nieuwe opdracht. (alle termen weer fictief)

 

Vandaar dat inderdaad de teksten op het element zorg geoptimaliseerd moeten worden. Verder kan je natuurlijk ook met Adwords en social media aan de slag om zo de ruimtes te vullen die je niet of niet meteen met SEO kan opvullen.

 

Het resultaat zal dan veel eerder positief zijn ten opzichte van de huidige situatie als negatief. Tip zou dan ook zijn om contact te zoeken met een SEO specialist die ook goed is in teksten. Bijvoorbeeld Fastmotion die ik al eerder heb aanbevolen. Denken in kansen is veel productiever dan denken in problemen. Ook beter voor je nachtrust trouwens.

 

Link naar reactie
  • 1

Voor het inschakelen van een SEO-specialist zou ik eerst mijn naamstrategie laten beoordelen of heroverwegen. Misschien moet je de naam niet langer willen verbinden aan de plaatsnaam maar met voldoende kijk op de nabije toekomst met de wetenschap van nu aan een toegespitst label of descriptor (beschrijvende naam van de beroepsgroep, type dienst of vraag).

 

Daarmee verdwijnt waarschijnlijk ook een (groot) deel van de overlast die zich nu aandient.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik wil niet in details treden, maar wij leveren 'echte zorg'.
Iets in deze zwabberende discussie is mij nog steeds niet duidelijk ... Heb je zelf nu wel of geen hotel ?

 

Volgens mij is dat toch wel duidelijk niet het geval. TS heeft het over "echte zorg" en dan denk ik aan wijk- en woon-zorg, of iets in die richting.

 

...dan kunnen wij de gehele discussie over handelsnaamrechten en advocaten hier wel achterwege laten.

 

Blijft over de "echte zorg" voor een betere c/q andere SEO.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
...dan kunnen wij de gehele discussie over handelsnaamrechten en advocaten hier wel achterwege laten.
Dat is nou zo leuk aan een forum. Je bent niet verplicht om deel te nemen aan delen van de gedachtenwisseling die je niet interesseren.

 

Het zit besloten in de vragen van topicstarter dat hij ook juridische opties wil verkennen.

 

De handelsnaamwet lijkt beperkte (of geen) mogelijkheden te bieden omdat de aard van beide ondernemingen niet overeen komt.

 

Het argument van inspanningen uit het verleden telt ook niet echt.

 

Ik veronderstel dat zorgzoekers niet bij het hotel uitkomen, dus veel klandizie gaat niet verloren. En klanten die een nieuwe zorgverlener zoeken, zijn zich van enige handelsnaam nog niet bewust.

 

Dus de belangrijkste schade is die deuk in de prestatie om de voorpagina van Google te vullen met je +. Maar dat is een prestatie met beperkt effect. Optimaliseren op handelsnaam is simpel als je de enige bent. Zo kun je tien jaar de koploper zijn in een koers zonder andere deelnemers.

 

Wat zie je op +?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Tweede (deel)vraag blijft ook zeker nog overeind: wat te doen met ongevraagde mails, facturen of telefonische oproepen/aanvragen (overlast) en kosten die daarmee gemaakt worden!? Deze leggen namelijk ongevraagd druk op de verwerkingscapaciteit en bereikbaarheid van de eigen back office.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg zelf regelmatig mailtjes die bedoeld zijn voor iemand anders, hun domeinnaam scheelt 1 letter met die van mij. De eerste paar mailtjes heb ik nog netjes doorgestuurd, maar aangezien ik daar nooit een reactie op heb gehad ben ik daar maar mee gestopt. Tegenwoordig verwijder ik ze gewoon. Pas bij een tweede herinnering ofzo stuur ik even een mailtje terug dat ze het verkeerde mailadres hebben (zonder verdere uitleg, dat zoeken ze zelf maar uit).

 

Maar ja, bij mij gaat het om een paar mailtjes per maand, dat is heel wat anders dan tien mailtjes per dag natuurlijk.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

...dan kunnen wij de gehele discussie over handelsnaamrechten en advocaten hier wel achterwege laten.
Dat is nou zo leuk aan een forum. Je bent niet verplicht om deel te nemen aan delen van de gedachtenwisseling die je niet interesseren. Het zit besloten in de vragen van topicstarter dat hij ook juridische opties wil verkennen.
Mijns inziens zijn juridische stappen geen uitgangspunt geweest van deze vragensteller, maar het blijft altijd interessant om te zien in welke richting een discussie, als ware het pakijs, wordt opgestuwd. Soms moet een vragensteller een beetje beschermt worden tegen overenthousiaste oplossingbrengers.

 

Ik zou gewoon contact opnemen met de betrokken partij en het probleemp(je) uitleggen. Ik kan mij niet voorstellen dat dat geen resultaat gaat opleveren. Het alternatief is namelijk dat de verkeerd bezorgde post en e-mail, na een korte periode van behulpzaamheid, door de shredder wordt gehaald.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou gewoon contact opnemen met de betrokken partij en het probleemp(je) uitleggen. Ik kan mij niet voorstellen dat dat geen resultaat gaat opleveren. Het alternatief is namelijk dat de verkeerd bezorgde post en e-mail, na een korte periode van behulpzaamheid, door de shredder wordt gehaald.

Dat klinkt inderdaad als het begin van een oplossing.

 

Dreig ermee de email door de shredder te halen. ;D

 

Wat denk jij dat het uitgangspunt was van de vragensteller Cosara? Wat had die voor ogen toen de tweedelige vraag geformuleerd werd?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik zou gewoon contact opnemen met de betrokken partij en het probleemp(je) uitleggen. Ik kan mij niet voorstellen dat dat geen resultaat gaat opleveren. Het alternatief is namelijk dat de verkeerd bezorgde post en e-mail, na een korte periode van behulpzaamheid, door de shredder wordt gehaald.

Dat klinkt inderdaad als het begin van een oplossing. Dreig ermee de email door de shredder te halen. ;D
Moedwillig zal het naar alle waarschijnlijkheid niet zijn gedaan, dus waarom direct gaan dreigen met een shredder, dan wel met advocaat?

 

Wat denk jij dat het uitgangspunt was van de vragensteller Cosara? Wat had die voor ogen toen de tweedelige vraag geformuleerd werd?
"Mijns inziens zijn juridische stappen geen uitgangspunt geweest van deze vragensteller, maar het blijft altijd interessant om te zien in welke richting een discussie, als ware het pakijs, wordt opgestuwd. Soms moet een vragensteller een beetje beschermt worden tegen overenthousiaste oplossingsbrengers." ... tenminste dat haal ik niet uit de titel van het het onderwerp, noch uit de twee openingsvragen.

 

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik het mis heb, want iedereen - en daar ben ik beslist geen uitzondering op - leest vaak met een gekleurde bril op.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

... tenminste dat haal ik niet uit de titel van het het onderwerp, noch uit de twee openingsvragen.

Wat haal je er wel uit?

 

De wens van de vragensteller is gegarandeerd niet te realiseren. De internationale hotelketen Vlechter (fantasienaam) opent een vestiging in de buurt en gaat die promoten als Vlechter Eindhoven. Toevallig is dat ook een domeinnaam van de zorgondernemer Vlechter. Die constateert meteen verwarring, want hij krijgt correspondentie. En hij vreest dat zijn prominente zoekpositie op woorden als Vlechter en Eindhoven verdwijnt omdat het hotel die plaats gaat innemen.

 

Nou kan hij op de koffie gaan, maar de kans dat de hotelketen vrijwillig een nieuwe naam kiest is nihil. De kans dat ze niet de combinatie naam+locatie gaan promoten is klein, en zelfs als ze daarmee stoppen zal die combinatie door de markt vanzelf naar boven gestuwd worden in Google.

 

Dan toch maar even juridisch gekeken. De handelsnamen zijn gelijk, de locatie komt overeen, alleen de aard van de onderneming niet. Handelsnaamrecht wordt een dure affaire.

 

Rest tenslotte de vraag: is het echt wel een probleem? Wie zoeken er allemaal op handelsnaam?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Precies dat maakt het een gewild onderwerp voor ondernemerspraat of een interessante case waarvan ik voor iedere, individuele ondernemer hoop dat dit je niet overkomt. Al kun je er achteraf gezien soms ook beter uitspringen. Aandacht en actie lijken in ieder geval vereist!

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb me korte tijd vertwijfeld afgevraagd of ik van webdeveloper niet BMW-dealer moest worden, want ik kreeg rond 2008, na een Google-aanpassing aan zijn algoritmes, ongeveer anderhalf jaar lang wekelijks wel een telefoontje van iemand die nu een nieuwe BMW moest hebben, of een radiatorversiering of een reparatie.*

 

Zie, mijn initialen zijn BMW. (Het merk bestond al tijdens mijn geboorte, maar mijn ouders hadden de opkomst van zoekmachinemarketing niet voorspeld.) En Google had besloten dat als je zocht op BMW i.c.m. Amsterdam, je bij BMW Collin moest uitkomen.

 

Ik had veel opdrachten rond die tijd, dus ook niet de tijd me er druk over te maken. Het problemen is met de eerstvolgende Googlealgoritmeaanpassing vanzelf opgehouden, of misschien zijn de Amsterdamse BMW-dealers aan SEO gaan doen, wie weet. Ik heb wel nog een tijdje een boodschap op mijn antwoordapparaat gehad, dat wie op zoek was naar de auto, even naar het tweede zoekresultaat op Google moest kijken.

 

*) Als ik het me goed herinner. Het kan een jaar lang zijn geweest. Het kan maandelijks zijn geweest. Zo'n verhaal moet natuurlijk wel een beetje beter worden in de vertelling.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wel nog een tijdje een boodschap op mijn antwoordapparaat gehad, dat wie op zoek was naar de auto, even naar het tweede zoekresultaat op Google moest kijken.

Mooi opgelost. Je had echter ook een betaalnummer kunnen nemen ...

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Mooi verhaal, Branko! Hopelijk vestigt nooit iemand een 'bijtjeshotel' in Amsterdam!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 122 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.