Mijn vriendin heeft de mogelijkheid als freelancer aan de gang te gaan.
Ze is nu in dienstverband.
En heeft naast haar werk ook een eenmanszaakje waar ze meerdere opdrachtgevers heeft gehad en sommige nog heeft.
Nu zijn we aan het onderzoeken - en best lastig een daadkrachtig antwoord te vinden - of ze niet in de problemen komt mbt in de ogen van de belastingdienst als verkapt llondienst bij nieuwe opdrachtgever.
Haar mogelijke opdrachtgever wil 32 uur inhuren á 32,50 per uur.
Daarnaast zou ze nog 1 - 3 vase opdrachtgevers hebben die enkele uren per maand opdrachjes verstrekken.
Wat is nu werkelijkheid: de titel freelancer is toe te kennen aan mijn vriendin?
Of is ze in verkapt loondienst bij opdrachtgever voor 32 uur?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Christiaanvr
Christiaanvr
Mijn vriendin heeft de mogelijkheid als freelancer aan de gang te gaan.
Ze is nu in dienstverband.
En heeft naast haar werk ook een eenmanszaakje waar ze meerdere opdrachtgevers heeft gehad en sommige nog heeft.
Nu zijn we aan het onderzoeken - en best lastig een daadkrachtig antwoord te vinden - of ze niet in de problemen komt mbt in de ogen van de belastingdienst als verkapt llondienst bij nieuwe opdrachtgever.
Haar mogelijke opdrachtgever wil 32 uur inhuren á 32,50 per uur.
Daarnaast zou ze nog 1 - 3 vase opdrachtgevers hebben die enkele uren per maand opdrachjes verstrekken.
Wat is nu werkelijkheid: de titel freelancer is toe te kennen aan mijn vriendin?
Of is ze in verkapt loondienst bij opdrachtgever voor 32 uur?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58759-freelancer-opdrachten-en-tarief-voor-de-belasting-een-freelancer/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag