Ga naar inhoud

Marketingbudget kortdurend project

Geplaatst:

BusinessPiet

Hallo,

 

Ik zal me allereerst even voorstellen. Mijn naam is Chantal, een 34 jarige moeder en pas voor mezelf begonnen in de online retail wereld.

 

Na me enige tijd te hebben verdiept in de branche waarin ik mijn plekje hoop te bemachtigen (vlaggen) ben ik afgelopen maand gestart. Omdat ik nog geen eerdere ervaring heb opgedaan als ondernemer leek het me een verstandige beslissing om alvorens met een groot budget te beginnen eerst de klappen van de zweep te leren kennen met een mini project. Ik heb een tweetal vlaggen laten produceren om Zwarte Piet een hart onder de riem te steken, en verkoop deze via m'n webwinkel en een aantal social media kanalen.

 

Ik ben bewust tijdig begonnen met de site, enerzijds om bij succes eventueel nog tijd te hebben een levering bij te laten produceren, anderzijds omdat de opstart tijd nodig heeft en ik graag goed op internet gevonden wil worden.

 

Welnu, ik ben nu bijna twee weken online en het loopt (volgens mijn verwachtingspatroon) behoorlijk goed. Via de KvK heb ik gebruik kunnen maken van enkele handige kortingscoupons waaronder AdMarkt die een groot deel van de traffic binnenhalen. Tevens werkt social media redelijk qua conversie. Over bestellingen kan ik niet klagen.

 

Echter, nu de vraag: is er een lijdraad die ik kan volgen wat betreft marketingbudget? En dan specifiek, voor een kortdurend project. Daar zit namelijk mijn knelpunt. Ik heb goed anderhalve maand om vanuit niets mijn project te laten slagen, en weet dat ik aan de ene kant dus meer dan normaliter zou moeten betalen om de bekendheid te genereren. Aan de andere kant is het vanwege de korte duur ook de bedoeling dat er iets van winst over blijft, of er in ieder geval niet op toegelegd hoeft te worden. Dit project is immers hoofdzakelijk bedoeld om ervaring op te doen.

 

Ik hoop dat jullie me een klein beetje in de goede richting kunnen duwen :)

 

 

Groetjes,

 

Chantal

Featured Replies

Geplaatst:

RiVe

Hi Chantal,

 

Zo rond september komen de eerste berichtjes van deze hetze al weer op facebook, zet op FB wat van het marketing budget in.

Geplaatst:

TwaBla

 

Je kan het via je kinderen spelen. Je kan niet vroeg genoeg beginnen om ze wat lessen van de Nederlandse beschaving bij te brengen. Begin een online club: Piet Jeugd!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Ward van der Put

  • Moderator

Echter, nu de vraag: is er een lijdraad die ik kan volgen wat betreft marketingbudget?

Gemiddeld circa 12 procent van de omzet, dus iets minder dan 2 euro per verkochte vlag.

 

Met gemiddelden rekenen is om uiteenlopende redenen echter niet altijd een goed idee.

Geplaatst:

BusinessPiet

  • Auteur

Bedankt voor jullie bijdragen.

Kort door de bocht zou je dus kunnen zeggen: probeer het zoveel mogelijk met creatieve gratis marketing, en vul dat aan met een gemiddelde van 12% van je omzet om meer garantie op potentiële klanten te trekken?

Geplaatst:

TwaBla

 

Nee, dat is een achteraf vastgesteld gemiddelde. Volstrekt willekeurig getal. Sommige bedrijven doen 55% en anderen 3%. Heb je niks aan.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Highio

Ik zou iets met wegvallende verzendkosten en/of staffelkorting bedenken bij bestelling van meerdere exemplaren. Tell-a-Friend, bestelmetburen enz. Staat jouw handelsnaam al op de zoom van de vlaggen?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Geplaatst:

BusinessPiet

  • Auteur

Highio, we werken al bewust met tijdelijke gratis verzending.

Op dit moment werkt dat principe prima inderdaad.

 

Wat ons onder andere opviel was dat sinds we onze standpunt pagina hebben verborgen mensen toch sneller kopen. Al was 10 dagen misschien te kort om er een goede mening over te vormen.

 

Ik weet niet of het is toegestaan (zo niet dan haal ik het weer weg), maar misschien willen jullie een kijkje nemen in onze micro webwinkel, misschien dat jullie nog tips hebben of iets zien waarvan jullie zeggen dat had ik net even anders gedaan of deze marketing snelweg zou ik hiermee in slaan of benutten?

 

Geplaatst:

BusinessPiet

  • Auteur

Staat jouw handelsnaam al op de zoom van de vlaggen?

 

Groet,

 

Highio

 

 

Interessante bijdrage, daar heb ik tijdens het ontwerpen eerlijk gezegd niet aan gedacht. Wellicht een optie om bij een eventueel volgende levering door te voeren. Thanks

 

Geplaatst:

TwaBla

Wat ons onder andere opviel was dat sinds we onze standpunt pagina hebben verborgen mensen toch sneller kopen.
Tja, wat is belangrijker? Wanneer je als zorgzame moeder je kinderen beschaving wil bijbrengen moet je kiezen: standpunt overbrengen of maximaal incasseren?

 

Maak leuke vlogs met je kinderen die met wapperende vaandels door het winkelcentrum marcheren. Stuur ze met kleding gemaakt van pietenvlaggen naar school. Met een beetje geluk worden ze gearresteerd en krijg je extra aandacht. En dan heb je dubbel succes. Aandacht voor de traditie en meer verkoop.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

BusinessPiet

  • Auteur

TwaBla, dank voor je input. Hoewel ik de boodschap prima begrijp kon ik een lach niet onderdrukken.

Incasseren is voor mij het probleem niet gelukkig, al helemaal niet als het aankomt op de manier waarop er in Nederland met deze discussie wordt omgegaan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.