Jump to content
Capri-bouw

Kinderopvang betaald vanaf zakelijke rekening, toeslag terugbetalen?

Recommended Posts

Hoi, 

Even een vraag is het toegestaan om je kinderopvang (Kober) te betalen met een zakelijk rekeningnummer (ZZP'er) ? 

De Belastingdienst wilt nu dat ik mijn kinderopvangtoeslag terugbetaal omdat het "bedrijf" de opvang heeft betaald. 

Edited by Wouter Hol
Titel verduidelijkt

Welkom op HL. Natuurlijk mag je een privé-uitgave doen van je zakelijke rekening, als je het zo ook maar boekt.

Edited by Hans van den Bergh
Topic heropend na ruggespraak

Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Of je de toeslag moet terugbetalen hangt ook van andere factoren af. Wat Hans al zegt, je mag prima vanaf je zakelijke rekeningen prive dingen betalen, als je het ook maar zo boekt. Ik kan mij daarom niet voorstellen dat dat de reden is die de BD opgeeft.
Kan je iets meer toelichting geven op jouw situatie? En wat meldt de BD precies?

Een eenmanszaak is juridisch gelijk aan de persoon die hem runt. Het onderscheid tussen een privé en een zakelijke bankrekening is er met name om je boekhouding inzichtelijk te houden.

Het omgekeerde telt ook: een zakelijke betaling vanaf een privérekening mag gewoon, al hoort vanaf dat moment (als je verder geen stappen neemt) je privé rekening ook tot je zakelijke boekhouding en maak je het jezelf dus lastiger.

Als je zegt dat je ZZP bent, neem ik aan dat je een EMZ runt. Als je een BV hebt, is het anders.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

15 uur geleden, Capri-bouw zei:

De Belastingdienst wilt nu dat ik mijn kinderopvangtoeslag terugbetaal omdat het "bedrijf" de opvang heeft betaald. 

Wie de kinderopvang betaald is niet relevant.

Belangrijk is dát er is betaald ... en dat u aan alle voorwaarden voldoet en dat u de eigen bijdrage heeft betaald.

De oorzaak van het terugbetalen kunt u vinden in Mijn Toeslagen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

De vraag is hiermee voldoende beantwoord en het topic wordt nu definitief gesloten, kinderopvang en de betaling daarvan is geen ondernemers kwestie.

Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Bring your business plan to a higher level!

On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

Growing together with other entrepreneurs

✓     Ask your entrepreneur questions

✓     Share your answers

✓     Low profile

✓     Transparant

✓     At your convenience

✓     Always based on relevance, substance and expertise

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

More information   I accept