Naast mijn zzp-werk als taaltrainer verkoop ik af en toe kunst (schilderijen). Nu heb ik onlangs een stapel kunstprints laten drukken van een tekening (zgn. glicees).
Een deel heb ik al verkocht aan vrienden, voor bedragen onder de €20. Ik heb deze verkocht inclusief een lijstje. En ik heb een paar vragen over hoe ik dit moet verwerken in mijn boekhouding.
Klopt het dat:
er geen factuur met opvolgend factuurnummer gemaakt hoeft te worden omdat het verkoop aan particulieren betreft en bedrag onder €100 is?
de aangeschafte lijstjes moeten worden ingevoerd als inkoop? (of zijn dit verkoopkosten?)
idem voor de factuur van de drukkerij: inkoop of verkoopkosten?
ik de lijst apart moet vermelden op het betaalbewijs en daar vervolgens btw over moet heffen? (het gaat om lijstjes van onder de €5)
dat ik de kunstprints moet invoeren als voorraad? (ik heb nog nooit gewerkt met voorraden)
Alvast bedankt voor (eventuele) antwoorden. Ik ben echt heel blij dat dit forum bestaat, en dankbaar voor de vaak zo betrokken en behulpzame leden :-)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Cattitude
Cattitude
Goedenavond!
Naast mijn zzp-werk als taaltrainer verkoop ik af en toe kunst (schilderijen). Nu heb ik onlangs een stapel kunstprints laten drukken van een tekening (zgn. glicees).
Een deel heb ik al verkocht aan vrienden, voor bedragen onder de €20. Ik heb deze verkocht inclusief een lijstje. En ik heb een paar vragen over hoe ik dit moet verwerken in mijn boekhouding.
Klopt het dat:
Alvast bedankt voor (eventuele) antwoorden. Ik ben echt heel blij dat dit forum bestaat, en dankbaar voor de vaak zo betrokken en behulpzame leden :-)
Fijne avond,
Cat.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag