Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Rutger Betlem
Rutger Betlem
Ik ben benieuwd waar HigherLevel staat in deze discussie...
groeten, Rutger Betlem
redactie Sprout
__________________________________________
Wees een despoot
Gedrevenheid doet mensen van je vervreemden. Als u maar weet dat bang personeel harder werkt. Aan u de keuze.
Vorige week schreven we al (http://www.sprout.nl/sprout_now.jsp?id=134260) over het onderzoek van Gartner en de hypomanische ondernemer.
In het kort: u bent manisch en u moet behoorlijk ingrijpen om de bijbehorende karakterfouten te herstellen. Gartner heeft drie tips (http://www.fortune.com/fortune/smallbusiness/answercentral/0,15704,1084274,00.html) voor ondernemers die kwakkelen met de mentale gesteldheid:
Allemaal waar, al lijkt punt 1 niet altijd te kloppen. Een Amerikaanse professor stelt dat een ondernemer een despoot dient te zijn. Want wie het personeel koeioneert krijgt hardwerkende, bange mensen die goedkoop hun klusjes doen. Westerse werknemers hebben het veel te gemakkelijk. En het motiveren en belonen van die luiaards in hun gouden kooi is verspeelde moeite.
Wie heeft gelijk? Gartner, die de schuld bij u legt. Of Professor Lawrence Kersten die stelt dat ongelukkig, gedemotiveerd, ondergewaardeerd personeel harder werkt (http://www.freelanceuk.com/news/1258.shtml). De onpersoonlijke behandeling is het enige dat de Westerse werknemer verdient, aldus de schrijver van het boek ‘The Art of Demotivation’ (http://demotivation.com/).
Of moeten we toch meer gaan praten? (http://www.guardian.co.uk/business/story/0,3604,1531981,00.html)
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag