Ga naar inhoud
  • 0

[Wat vinden jullie van mijn] website: Bretelsspecialist.nl

Omschrijving van je concept:

Bretelsspecialist.nl is een webwinkel met een aanbod in bretels en vlinderdassen.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Wij hebben ons assortiment gaandeweg uitgebreid en de website gebruiksvriendelijker gemaakt.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Bretelsspecialist.nl hanteert een assortiment met bretels en strikken in verschillende kleuren, vormen en prijsklassen.

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wij profileren ons door middel van  een goede prijs/kwaliteit verhouding, goede klantenservice, voorwaarden en snelle levertijden.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Graag ontvangen wij feedback over de layout van onze website en het gebruikersgemak.

Bij voorbaat dank!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

Omschrijving van je concept:

Bretelsspecialist.nl is een webwinkel met een aanbod in bretels en vlinderdassen.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Wij hebben ons assortiment gaandeweg uitgebreid en de website gebruiksvriendelijker gemaakt.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Bretelsspecialist.nl hanteert een assortiment met bretels en strikken in verschillende kleuren, vormen en prijsklassen.

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wij profileren ons door middel van  een goede prijs/kwaliteit verhouding, goede klantenservice, voorwaarden en snelle levertijden.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Graag ontvangen wij feedback over de layout van onze website en het gebruikersgemak.

Bij voorbaat dank!

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Beste Bretelsspecialist,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel. Technisch bezien lijkt me dit in eerste instantie een prima niche webshop, behalve dat bretelspecialist.nl niet juist doorverwijst. Marketingtechnisch ontbreekt het alleen aan beleving en sfeer plus recente berichten (blogs), zoals concurrerende webshops wel bieden.

 

Feitelijk bezien ben je naar mijn inzicht een webshop 'budgetbretels' of 'bretels in unikleuren' zonder bedrukmogelijkheid. Daar is niks mis mee, maar het is wel verstandig of nodig om dat zelf goed door te hebben als ondernemer.

 

Waarom geen specifieke strik- of vlinderdasspecialist aanverwante shop? En ik zou ook even omzien naar Engelstalige mogelijkheden...

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik mis heel erg een fashion/ lifestyle-achtige look-and-feel. Iets dat ik wel zou verwachten bij dit product.

 

Daarnaast vind ik je buttons op de homepage, "Shop heren, Shop damers" etc. echt niet mooi. Het lijken wel Adsense blokjes of iets dergelijks.

 

Qua snelheid valt er ook nog wel winst te behalen, kijk eens naar een goede caching plugin voor Wordpress.

 

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

De paarse menubalk vind ik persoonlijk dan een slechtere keuze. Wees of word eens creatief en maak daar een (bedrukte) bretel met bijvoorbeeld een contactmogelijkheid of SM-buttons van!

 

Bij het aanklikken van afbeeldingen voor een uitvergroting volgt een beeld wat voor mij veel te groot is en daarmee weinig waarde toevoegt of zelfs afbreuk doet aan de inzoommogelijkheid.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

De performance is ver onder de maat:

 

https://lighthouse-dot-webdotdevsite.appspot.com/lh/html?url=https://bretelsspecialist.nl/

 

De on-page SEO is over-geoptimaliseerd: binnen 5 tellen kun je als doorsnee-bezoeker het zoekwoord ‘bretels’ niet meer zien.

 

Lijkt wel een studentenproject, ook vanwege dit soort “sfeerbeelden”. Als dát je doelgroep is en die zichzelf graag zo ziet, moet je het maar zo aanpakken; anders zou ik het beeldmateriaal nog eens kritisch bekijken.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Tja, als die dames al verveeld kijken dan is jouw boodschap vast duidelijk...

 

...ik geloof nooit dat acht man/vrouw kunnen (bij)verdienen aan goedkope bretels in NL.

 

Weekendgroet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
17 uur geleden, Bretelsspecialist.nl zei:
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Bretelsspecialist.nl hanteert een assortiment met bretels en strikken in verschillende kleuren, vormen en prijsklassen.

  

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wij profileren ons door middel van  een goede prijs/kwaliteit verhouding, goede klantenservice, voorwaarden en snelle levertijden.

Jullie hopen op feedback op de website (middel), dat is er behoorlijk gegeven, maar deze kwesties (doelstellingen )zijn nogal vlak (understatement) geformuleerd. Je kunt pas tot een goede inzet van goede middelen komen als je doelen concreet en helder zijn... Kunnen jullie daar eens wat dieper op ingaan? 

Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, Hospitality & Leisure Ondernemer 'In Ruste', Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht (arbeidsrechter.nl), MSc-Student Design Driven Innovation (nhlstenden.com); (Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de Forumregels, als forumlid zijn deze op persoonlijke titel)

Link naar reactie
  • 0
20 uur geleden, Highio zei:

...ik geloof nooit dat acht man/vrouw kunnen (bij)verdienen aan goedkope bretels in NL.

 

Het hele dispuut bijeen. Ik ben benieuwd welke opvatting men heeft over de concurrentie uit China die dezelfde bretels vanuit het Verre Oosten verkoopt voor 1,5 pond inclusief verzendkosten. Het is wel bestellen via een omweg en de bezorging duurt een week of drie, maar de prijsstelling is killing. Of wordt die goedkope omweg binnenkort afgesloten?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
33 minuten geleden, TwaBla zei:

 

Het hele dispuut bijeen. Ik ben benieuwd welke opvatting men heeft over de concurrentie uit China die dezelfde bretels vanuit het Verre Oosten verkoopt voor 1,5 pond inclusief verzendkosten.

Ik kom op €4,00 voor exact dezelfde aanbieding... met strik dus...

Screenshot_20190518-152709_Wish.jpg

Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, Hospitality & Leisure Ondernemer 'In Ruste', Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht (arbeidsrechter.nl), MSc-Student Design Driven Innovation (nhlstenden.com); (Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de Forumregels, als forumlid zijn deze op persoonlijke titel)

Link naar reactie
  • 0

Het is wel moordend, zulke concurrentie. Maar misschien koopt het merendeel liever bij een webshop in Nederland die de volgende dag bezorgt. Ik blijf het verbijsterend vinden dat ik direct in China kan inkopen en dan ook nog eens de bezorgkosten gesubsidieerd krijg.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Hi TwaBla en Hans,

 

het is toch best goed koopmansgebruik om lagere vaste plus variabele kosten te hebben dan omzet of om deze in ieder geval na te streven met een stevige marge als basis? Op vrijwel al jullie (Chinese) inkopen is eenzelfde soort mechanisme of setting van toepassing.

 

Bretelsspecialist, wat is de toegevoegde waarde of hogere kwaliteit van jullie merkproducten? Doen de breed aangeboden kortingen geen afbreuk aan jullie aanbod? Hoeveel hebben jullie inmiddels geëxperimenteerd met prijsstelling, verzendkosten en aanvullende services zoals bijvoorbeeld een cadeauverpakking of bedrukken?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
54 minuten geleden, Highio zei:

Het is toch best goed koopmansgebruik om lagere vaste plus variabele kosten te hebben dan omzet of om deze in ieder geval na te streven met een stevige marge als basis? Op vrijwel al jullie (Chinese) inkopen is eenzelfde soort mechanisme of setting van toepassing.

Ik snap niet wat daar gevraagd wordt.

 

Er zijn meer bedrijven die producten verkopen voor Nederlandse prijzen (inkoop + kosten + winst) en zo 4 keer zo duur zijn dan de Chinese leverancier die vanuit China verscheept met gesubsidieerde bezorging - lees gratis. Het aantal mensen dat de lange omweg naar China weet te vinden is beperkt, maar dat kan veranderen. Ik ben dus benieuwd naar de inschatting van dat risico ikv SWOT. Als pure player in zo'n specifieke niche ben je extra kwetsbaar.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 17-5-2019 om 17:38, Highio zei:

Beste Bretelsspecialist,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel. Technisch bezien lijkt me dit in eerste instantie een prima niche webshop, behalve dat bretelspecialist.nl niet juist doorverwijst. Marketingtechnisch ontbreekt het alleen aan beleving en sfeer plus recente berichten (blogs), zoals concurrerende webshops wel bieden.

 

Feitelijk bezien ben je naar mijn inzicht een webshop 'budgetbretels' of 'bretels in unikleuren' zonder bedrukmogelijkheid. Daar is niks mis mee, maar het is wel verstandig of nodig om dat zelf goed door te hebben als ondernemer.

 

Waarom geen specifieke strik- of vlinderdasspecialist aanverwante shop? En ik zou ook even omzien naar Engelstalige mogelijkheden...

Beste Highio,

 

Dank voor het warme welkom en jouw feedback!

 

Bedankt voor het aanduiden van de verkeerde doorverwijzing. We zijn het met je eens dat we marketingtechnisch flink onderdoen ten opzichte van onze concurrenten. Aan beide punten wordt gewerkt.

 

Op dit moment bieden wij inderdaad bretels aan in het lagere segment (budget) en zijn ondertussen gesprekken gaande met leveranciers van bretels in het hogere segment. Ook wat betreft het bedrukken van bretels hebben wij recent een partner gevonden, echter moet deze dienst nog worden aangeboden op de website.

 

Momenteel wordt er ook gewerkte aan aanverwante shoppen. 

 

Op 17-5-2019 om 17:49, Think Twice zei:

Ik mis heel erg een fashion/ lifestyle-achtige look-and-feel. Iets dat ik wel zou verwachten bij dit product.

 

Daarnaast vind ik je buttons op de homepage, "Shop heren, Shop damers" etc. echt niet mooi. Het lijken wel Adsense blokjes of iets dergelijks.

 

Qua snelheid valt er ook nog wel winst te behalen, kijk eens naar een goede caching plugin voor Wordpress.

 

Hi Think Twice,

 

Bedankt voor jouw feedback.

 

In eerste instantie hadden wij een grote banner waar de bijpassende look-and-feel meer aanwezig was. Na enige tijd hebben wij ondervonden dat de bezoekers makkelijker werden bediend door eenvoudige knoppen weer te geven. Dat dit een meer 'fancy' uitstraling mag krijgen, zijn we met je eens.

 

De snelheid van de website is inderdaad niet optimaal, ondanks het gebruik van caching plugins. Gevalletje hosting, dan wel aanschaffen van een dedicated server. Iets waar we over aan het nadenken zijn. Nog meer tips betreffende snelheid?

 

Op 17-5-2019 om 17:58, Highio zei:

De paarse menubalk vind ik persoonlijk dan een slechtere keuze. Wees of word eens creatief en maak daar een (bedrukte) bretel met bijvoorbeeld een contactmogelijkheid of SM-buttons van!

 

Bij het aanklikken van afbeeldingen voor een uitvergroting volgt een beeld wat voor mij veel te groot is en daarmee weinig waarde toevoegt of zelfs afbreuk doet aan de inzoommogelijkheid.

 

Wij hebben gekozen voor paars, omdat deze kleur geassocieerd wordt met stijl en luxe. Nu lijkt dat krom met onze 'budget' bretels, maar de accessoire zelf heeft wel dit imago. Vind je persoonlijk dat de keuze voor de kleur van de menubalk slecht is of de kleur in het algemeen?

 

Met het tweede punt over het aanklikken van een afbeelding zijn we het volledig met je eens; passen we aan!

 

Op 17-5-2019 om 18:13, Ward van der Put zei:

De performance is ver onder de maat:

 

https://lighthouse-dot-webdotdevsite.appspot.com/lh/html?url=https://bretelsspecialist.nl/

 

De on-page SEO is over-geoptimaliseerd: binnen 5 tellen kun je als doorsnee-bezoeker het zoekwoord ‘bretels’ niet meer zien.

 

Lijkt wel een studentenproject, ook vanwege dit soort “sfeerbeelden”. Als dát je doelgroep is en die zichzelf graag zo ziet, moet je het maar zo aanpakken; anders zou ik het beeldmateriaal nog eens kritisch bekijken.

 

De performance moet inderdaad een stuk beter. Voor tips houden wij ons van harte aanbevolen!

 

Wij focussen ons onder andere op studenten, maar ook op moeders die hun kind(eren) wil(len) voorzien van bretels. Daarnaast hopen wij op korte termijn meer bretels in verschillende segmenten aan te kunnen bieden. We begrijpen dat de sfeerbeelden dan een verkeerde impressie kunnen geven.

 

Dank voor jouw feedback!

 

Op 18-5-2019 om 09:13, Hans van den Bergh zei:

Jullie hopen op feedback op de website (middel), dat is er behoorlijk gegeven, maar deze kwesties (doelstellingen )zijn nogal vlak (understatement) geformuleerd. Je kunt pas tot een goede inzet van goede middelen komen als je doelen concreet en helder zijn... Kunnen jullie daar eens wat dieper op ingaan? 

 

Hi Hans,

 

Wij zijn inderdaad blij met de gegeven feedback.  Zoals eerder in dit bericht aangehaald, willen wij onder andere de website gebruiksvriendelijker maken (weergave van knoppen, keuzes in kleuren, productaanbod, eerste impressie en snelheid; maar ook de eenvoud in navigatie bijvoorbeeld).

 

Op 18-5-2019 om 14:57, TwaBla zei:

Het hele dispuut bijeen. Ik ben benieuwd welke opvatting men heeft over de concurrentie uit China die dezelfde bretels vanuit het Verre Oosten verkoopt voor 1,5 pond inclusief verzendkosten. Het is wel bestellen via een omweg en de bezorging duurt een week of drie, maar de prijsstelling is killing. Of wordt die goedkope omweg binnenkort afgesloten?

 

Wij zijn ook zeker bewust van het feit dat China een ware concurrent is. Het verschil zit ten eerste in de kwaliteit, waar wij met onze leveranciers duidelijke afspraken hebben gemaakt en ten tweede dat wij de bretels de volgende dag kunnen leveren.

 

17 uur geleden, Highio zei:

Bretelsspecialist, wat is de toegevoegde waarde of hogere kwaliteit van jullie merkproducten? Doen de breed aangeboden kortingen geen afbreuk aan jullie aanbod? Hoeveel hebben jullie inmiddels geëxperimenteerd met prijsstelling, verzendkosten en aanvullende services zoals bijvoorbeeld een cadeauverpakking of bedrukken?

 

Onze merkproducten zijn van hogere kwaliteit materiaal. Zo is het elastiek minder snel 'moe' en zijn de clips een stuk sterker (wat toch vaak een probleem is bij bretels). Daarnaast hebben de bretels een leren uiteinde. Het laatste heeft geen functionele meerwaarde, maar oogt wel meer luxe (kwestie van smaak). De kortingen waren tijdelijk en tevens een experiment.

 

Wij hebben inderdaad geëxperimenteerd met prijsstellingen en verzendkosten. Cadeauverpakking en bedrukking staat op onze to-do list.

 

59 minuten geleden, Think Twice zei:

Het begint erop te lijken dat deze post alleen maar bedoeld was om een linkje te scoren?

 

Dat zou jammer zijn, want met de hier gegeven opmerkingen zou je echt iets moeten gaan doen.

 

Wij zijn ontzettend blij met de feedback en zien dit als een prachtige kans om onze website en diensten te verbeteren!

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Bretelsspecialist.nl zei:

Wij zijn ook zeker bewust van het feit dat China een ware concurrent is. Het verschil zit ten eerste in de kwaliteit, waar wij met onze leveranciers duidelijke afspraken hebben gemaakt en ten tweede dat wij de bretels de volgende dag kunnen leveren.

 

Kijk dat is een verhaal waarover ik graag meer wil lezen. Wat bepaalt de kwaliteit? Waar komen jullie bretels vandaan? Is het niet dezelfde bron als al die andere bretels, dan wil ik dat graag zien.

 

Je ziet een belangrijke doelgroep over het hoofd: mensen die bretels dragen om te voorkomen dat hun pantalon naar de enkels afdaalt.

 

Ferencz.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Dat die menubalk paars is, maakt niets uit. Dat gaat over smaak, geuren en kleuren. Is het contrast goed tussen voor en achtergrond? Ja. Valt voldoende op dat het een menubalk is? Ja. Dan heb je een goede menubalk.

 

Veel minder goed is de inhoud van deze menubalk. Het gaat over je belangrijkste navigatie, maar je stopt er niet je toptaken in. Ook een dropdown gebruiken is géén goed idee. Je stopt er items in die in een facility menu of in een menu in je footer horen.

 

Andere zaken mis ik dan weer:

 

'Home' bv. Zo'n 30% van de mensen weet niet dat met op je logo te klikken ze naar de homepagina kunnen.

 

'Over Bretels Specialist'. Ik ken jou niet kerel, hoe kan ik jou vertrouwen? Ik wil je leren kennen.

Dat doe je wél kort op je homepagina, maar daar hoor je dat helemaal niet te doen. En al zeker niet met clichézinnen.

 

Het is niet het enige dat dik fout loopt met dit menu.

 

Ander iets: je testimonials. Plak daar eens een gezicht op van de klant. Zo krijgt die testimonial letterlijk een gezicht en versterk je de geloofwaardigheid.

 

Je 3 what's in for me's staan onderaan. Die zet je beter helemaal bovenaan. Zijn deze trouwens het beste wat je kan bieden? Maak er eens een dialoog van...

 

Anja: Ik ga morgen naar de Bretels Specialist.

Petra: Ah wat is daar te doen misschien?

Anja: Die leveren gratis vanaf 20 euro.

Petra: Daar doen we het voor.

 

Voel je toch zelf aan dat er iets niet klopt. Als zowat alle anderen gratis levering aanbieden, dan moet jij dat ook maar doen. Hoeveel klanten zou je hebben die onder die magische grens van 20 euro zitten? Ga je voor die paar, wellicht veel meer anderen wegjagen?

 

Je zegt dat je de goedkoopste bent, maar ik vind met gemak diverse aanbieders die 2 of 3 keer goedkoper zijn. Geen idee of het over dezelfde kwaliteit gaat. Maar zover gaan je potentiële klanten ook niet nadenken. Voor hun maak je een claim, die je niet kan hard maken.

 

Je zegt dat je de website gebruiksvriendelijk hebt gemaakt, maar dat is niet erg juist. Deze is op maat van jou, niet van je bezoekers.

 

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

    Button 1
  • Wie is er online?
    8 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.