Na jaren in de automotivesector te hebben geopereerd met eerst een fysieke werkplaats en later alleen online ben ik eind vorig jaar van start gegaan met een webshop in een heel andere branche; Voedingssupplementen. Ik heb hiervoor de site www.natuurvoordeel.nl gemaakt.
De reden van het maken van deze site is tweeledig;
A) Mijn vader is eigenaar van het merk Biodream, (wat wij dus op Natuurvoordeel.nl ook volledig vertegenwoordigen) en loopt daar als fabrikant aan tegen problemen met de verkoop aan consumenten. Om als fabrikant zowel de groothandel, detailhandel én de consument te beleveren blijkt in de praktijk niet handig. Consumenten zijn boos omdat je alleen de adviesprijs kunt berekenen, detailhandelaren zijn boos omdat je aan hun klanten verkoopt en de groothandel is niet blij met je omdat je wel eens een actie naar de consument doet. Al met al een reden om de verkoop aan de consument stapje bij beetje af te bouwen. Voor mij een uitgelezen gelegenheid om zelf deze producten rechtstreeks aan de consument te gaan aanbieden.
B) Naast het merk Biodream kreeg ik vaak aanbiedingen (ik werk al 23 jaar een paar dagen in de week voor mijn vader) van collega fabrikanten of we hun producten ook op de Nederlandse markt konden verkopen. Helaas met niet voldoende marges om deze ook via de groothandelskanalen van Biodream aan te bieden.
1+1 was dus snel 2 en Natuurvoordeel was geboren. Stuk voor stuk mooie en bijzondere producten die we tegen scherpe prijzen aanbieden aan de consument.
Iets waar ik geen rekening mee had gehouden (in de automotive sector kennen we dat niet) was het punt dat het erg lastig blijkt om een webshop in met voedingssupplementen via o.a. Social Media en Google onder de aandacht te brengen. We zijn al maanden aan het strijden tegen Google en Facebook en pogen ze uit te leggen dat we geen verboden middelen verkopen. Maar op de een of andere manier blijkt dit niet aan te komen. We zijn dus nog steeds opzoek naar tips om wel zichtbaar te kunnen worden op o.a. Facebook en te kunnen adverteren via Google
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
We proberen bij te blijven op het gebied van SEO en dit zo goed mogelijk te verwerken in onze website. Daarnaast doen we er alles aan om bestellingen super snel te verwerken en de klanten een "thuis" gevoel te geven.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
We willen goede maar vaak dure (voedings-) supplementen beschikbaar maken voor een breed publiek. Tegen werkbare marges die niet torenhoog hoeven zijn waardoor we de consument een zo goed mogelijke prijs kunnen bieden.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
We houden ons aanbod bewust klein, we willen op de hoogte zijn en blijven van wat onze leveranciers ontwikkelen en daardoor de klant van de juiste adviezen kunnen voorzien.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Ik ben benieuwd wat jullie van onze site www.natuurvoordeel.nl vinden. Wat er aan tips komen wat we kunnen veranderen / verbeteren om beter vindbaar te worden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JPFlikweert
JPFlikweert
Na jaren in de automotivesector te hebben geopereerd met eerst een fysieke werkplaats en later alleen online ben ik eind vorig jaar van start gegaan met een webshop in een heel andere branche; Voedingssupplementen. Ik heb hiervoor de site www.natuurvoordeel.nl gemaakt.
De reden van het maken van deze site is tweeledig;
A) Mijn vader is eigenaar van het merk Biodream, (wat wij dus op Natuurvoordeel.nl ook volledig vertegenwoordigen) en loopt daar als fabrikant aan tegen problemen met de verkoop aan consumenten. Om als fabrikant zowel de groothandel, detailhandel én de consument te beleveren blijkt in de praktijk niet handig. Consumenten zijn boos omdat je alleen de adviesprijs kunt berekenen, detailhandelaren zijn boos omdat je aan hun klanten verkoopt en de groothandel is niet blij met je omdat je wel eens een actie naar de consument doet. Al met al een reden om de verkoop aan de consument stapje bij beetje af te bouwen. Voor mij een uitgelezen gelegenheid om zelf deze producten rechtstreeks aan de consument te gaan aanbieden.
B) Naast het merk Biodream kreeg ik vaak aanbiedingen (ik werk al 23 jaar een paar dagen in de week voor mijn vader) van collega fabrikanten of we hun producten ook op de Nederlandse markt konden verkopen. Helaas met niet voldoende marges om deze ook via de groothandelskanalen van Biodream aan te bieden.
1+1 was dus snel 2 en Natuurvoordeel was geboren. Stuk voor stuk mooie en bijzondere producten die we tegen scherpe prijzen aanbieden aan de consument.
Iets waar ik geen rekening mee had gehouden (in de automotive sector kennen we dat niet) was het punt dat het erg lastig blijkt om een webshop in met voedingssupplementen via o.a. Social Media en Google onder de aandacht te brengen. We zijn al maanden aan het strijden tegen Google en Facebook en pogen ze uit te leggen dat we geen verboden middelen verkopen. Maar op de een of andere manier blijkt dit niet aan te komen. We zijn dus nog steeds opzoek naar tips om wel zichtbaar te kunnen worden op o.a. Facebook en te kunnen adverteren via Google
We proberen bij te blijven op het gebied van SEO en dit zo goed mogelijk te verwerken in onze website. Daarnaast doen we er alles aan om bestellingen super snel te verwerken en de klanten een "thuis" gevoel te geven.
We willen goede maar vaak dure (voedings-) supplementen beschikbaar maken voor een breed publiek. Tegen werkbare marges die niet torenhoog hoeven zijn waardoor we de consument een zo goed mogelijke prijs kunnen bieden.
We houden ons aanbod bewust klein, we willen op de hoogte zijn en blijven van wat onze leveranciers ontwikkelen en daardoor de klant van de juiste adviezen kunnen voorzien.
Ik ben benieuwd wat jullie van onze site www.natuurvoordeel.nl vinden. Wat er aan tips komen wat we kunnen veranderen / verbeteren om beter vindbaar te worden.
.
Never too old to learn...
https://natuurvoordeel.nl - https://inbouwmeters.nl - https://jps-tuningshop.com
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/61149-benieuwd-naar-jullie-reacties-op-natuurvoordeelnl/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
24 antwoorden op deze vraag