Ik zou graag advies willen hebben hier mee om te gaan.
Ik verkoop ruim een jaar via bol.com zakelijk verkopen. Sinds enkele maanden via LvB (Logestiek via BOL.com)
In de eerste instantie liep het al niet geweldig (Weken geduurd voordat ze eindelijk mijn pakket verwerkt hadden. IPV dagen waar ze nog steeds mee adverteren)
Maar nu het echte probleem. Mijn LvB zendingen worden nu al 2 weken niet meer verzonden. Ik heb hiervoor diverse malen contact gehad per email, chat en telefoon. Ik heb alle smoezen gekregen. Van 'Het is al verzonden, het is alleen nog niet verwerkt) naar 'Het is zeer warm' (Weken na einde hittegolf) tot 'Ja we lopen bij alle partners achter. Niet alleen bij jou'.
Ik heb vervolgens een test gedaan. 1 bestelling geplaatst mij zelfzelf in dezelfde order 1 bestelling geplaats bij een partner met dezelfde voorwaarden en vergelijkbaar assortiment. Dit had ik dezelfde dag in huis terwijl de order die ik bij mezelf geplaatst heb nu al een week stilstaat.
Inmiddels annuleren mijn klanten de orders maar..... Ik blijf wel mooi betalen voor de opslagkosten uiteraard.
De afgelopen 2 weken zijn van alle orders er 2 'random' verzonden. Al het andere blijft liggen.
Ik krijg inmiddels al een week lang geen reactie meer op mijn emails. Via de telefoon krijg ik alleen te horen "Het ligt bij een andere afdeling. Wacht maar af totdat de andere afdeling reageert".
Het ligt dus al 2 weken bij deze 'misterieuze' andere afdeling. Maar onderwijl betaal ik voor opslag, worden mijn orders geannuleerd en gaan mijn klanten dus naar mijn concurrent toe terwijl IK al het werk gedaan heb van producten toevoegen! Ik werk nu dus helemaal gratis voor mijn eigen concurrect!
Wie weet hoe nu verder? Ja ik heb wel gedacht aan de samenwerken met bol.com te beeindigen maar ik heb zo gigantisch veel werk gehad aan voornamelijk het corrigeren van alle foute data van mijn concurrent (En dat is VEEL en Veel meer werk dat zelf je product toevoegen) dat dat gewoon te zuur voelt. En nu ik voor mijn concurrent zo ongeveer de complete catalogus heb toegevoegd, en ik met mijn kleine webwinkel onmogelijk met bol kan concureren ik letterlijk mijn eigen graf graaf. Het liefst zou ik AL mijn wijzigingen bij bol.com terugdraaien zodat er geen zak meer klopt van alle producten. Maarja dat gaat niet.
Wie adviseert mij hoe ik bol.com kan aanpakken zodat ze eindelijk weer mijn LVB verzendingen gaan versturen zodat mijn schade in ieder geval niet meer oploopt. Het terug laten sturen van mijn assortiment, tezamen met het geld wat het mij gekost heeft om het uberhaupt daar neer te zetten, is dermate hoog dat ik behoorlijk verlies ga draaien.....
bol.com zakelijk verkopen.... Was is er maar nooit aan begonnen!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
HetVaraantje
HetVaraantje
Hallo,
Ik zou graag advies willen hebben hier mee om te gaan.
Ik verkoop ruim een jaar via bol.com zakelijk verkopen. Sinds enkele maanden via LvB (Logestiek via BOL.com)
In de eerste instantie liep het al niet geweldig (Weken geduurd voordat ze eindelijk mijn pakket verwerkt hadden. IPV dagen waar ze nog steeds mee adverteren)
Maar nu het echte probleem. Mijn LvB zendingen worden nu al 2 weken niet meer verzonden. Ik heb hiervoor diverse malen contact gehad per email, chat en telefoon. Ik heb alle smoezen gekregen. Van 'Het is al verzonden, het is alleen nog niet verwerkt) naar 'Het is zeer warm' (Weken na einde hittegolf) tot 'Ja we lopen bij alle partners achter. Niet alleen bij jou'.
Ik heb vervolgens een test gedaan. 1 bestelling geplaatst mij zelfzelf in dezelfde order 1 bestelling geplaats bij een partner met dezelfde voorwaarden en vergelijkbaar assortiment. Dit had ik dezelfde dag in huis terwijl de order die ik bij mezelf geplaatst heb nu al een week stilstaat.
Inmiddels annuleren mijn klanten de orders maar..... Ik blijf wel mooi betalen voor de opslagkosten uiteraard.
De afgelopen 2 weken zijn van alle orders er 2 'random' verzonden. Al het andere blijft liggen.
Ik krijg inmiddels al een week lang geen reactie meer op mijn emails. Via de telefoon krijg ik alleen te horen "Het ligt bij een andere afdeling. Wacht maar af totdat de andere afdeling reageert".
Het ligt dus al 2 weken bij deze 'misterieuze' andere afdeling. Maar onderwijl betaal ik voor opslag, worden mijn orders geannuleerd en gaan mijn klanten dus naar mijn concurrent toe terwijl IK al het werk gedaan heb van producten toevoegen! Ik werk nu dus helemaal gratis voor mijn eigen concurrect!
Wie weet hoe nu verder? Ja ik heb wel gedacht aan de samenwerken met bol.com te beeindigen maar ik heb zo gigantisch veel werk gehad aan voornamelijk het corrigeren van alle foute data van mijn concurrent (En dat is VEEL en Veel meer werk dat zelf je product toevoegen) dat dat gewoon te zuur voelt. En nu ik voor mijn concurrent zo ongeveer de complete catalogus heb toegevoegd, en ik met mijn kleine webwinkel onmogelijk met bol kan concureren ik letterlijk mijn eigen graf graaf. Het liefst zou ik AL mijn wijzigingen bij bol.com terugdraaien zodat er geen zak meer klopt van alle producten. Maarja dat gaat niet.
Wie adviseert mij hoe ik bol.com kan aanpakken zodat ze eindelijk weer mijn LVB verzendingen gaan versturen zodat mijn schade in ieder geval niet meer oploopt. Het terug laten sturen van mijn assortiment, tezamen met het geld wat het mij gekost heeft om het uberhaupt daar neer te zetten, is dermate hoog dat ik behoorlijk verlies ga draaien.....
bol.com zakelijk verkopen.... Was is er maar nooit aan begonnen!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/61680-conflict-logistiek-via-bolcom-lvb-zakelijke-zendingen-worden-niet-verzonden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
67 antwoorden op deze vraag