Het is een prachtige zaterdagmiddag dus er zit vast niemand op dit forum, maar ik probeer het toch maar even...
Tijdens het doen van de aangifte IB 2018 ontdekte ik een forse fout in mijn IB aangifte van 2017: een factuur aan mij van ruim 2000 euro heb ik niet in mijn balans verwerkt.
De factuur zelf heb ik pas in 2018 betaald en dat heb ik wel gewoon verwerkt in de betreffende OB aangifte.
De definitieve aanslag voor 2017 heb ik al ontvangen.
Ik heb wel eens gelezen dat je een fout op 2 manieren kan oplossen:
1) via een correctieverzoek aan de belastingdienst
2) door de correcties in te boeken in 2018 en het daarbij te laten
Mijn vragen:
- Aangezien het om een vrij groot bedrag gaat denk ik dat optie 1) de enige mogelijkheid is?
- Kan ik in plaats van een correctieverzoek de Aangifte van 2017 opnieuw indienen? Via de site van de belastingdienst lijkt dat namelijk gewoon te kunnen..
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
cim
cim
Hoi,
Het is een prachtige zaterdagmiddag dus er zit vast niemand op dit forum, maar ik probeer het toch maar even...
Tijdens het doen van de aangifte IB 2018 ontdekte ik een forse fout in mijn IB aangifte van 2017: een factuur aan mij van ruim 2000 euro heb ik niet in mijn balans verwerkt.
De factuur zelf heb ik pas in 2018 betaald en dat heb ik wel gewoon verwerkt in de betreffende OB aangifte.
De definitieve aanslag voor 2017 heb ik al ontvangen.
Ik heb wel eens gelezen dat je een fout op 2 manieren kan oplossen:
1) via een correctieverzoek aan de belastingdienst
2) door de correcties in te boeken in 2018 en het daarbij te laten
Mijn vragen:
- Aangezien het om een vrij groot bedrag gaat denk ik dat optie 1) de enige mogelijkheid is?
- Kan ik in plaats van een correctieverzoek de Aangifte van 2017 opnieuw indienen? Via de site van de belastingdienst lijkt dat namelijk gewoon te kunnen..
Alvast dank voor de hulp!
Cim
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag