Ik heb een inkoop website via een webwinkel platform. Vanaf de start stond de prijsweergave ingesteld op exclusief btw en werd aan het eind van de rit de btw hierover berekend. Dit is dan ook goed gegaan tot eind mei 2019. Ergens tussen half mei en eind mei is die instelling onverklaarbaar verander naar prijsweergave inclusief btw. De aanbieder en ik gaan er niet uitkomen waar en bij wie de fout ligt maar dat ter zijde.
Nu zijn er dus meerdere orders geplaatst, betaald en door mij verzonden waar ik dus aardig wat euro's ben misgelopen. Want, waar over een order van €100 ex btw 21% btw op had moeten komen, heeft het 'systeem' de order afgerond op €100 inclusief 21% btw. Er is dus wel gewoon btw berekend, maar over het verkeerde bedrag.
Ik weet dat dit mijn eigen verantwoording is om in de gaten te houden, maar ik vroeg me toch af of ik enig 'recht' heb om gemiste euro's alsnog in rekening te brengen? (Uiteraard na een telefoontje met fatsoenlijke uitleg over de fout.) Of is dit een typisch gevalletje 'Wat een pech, geld weg'? Het gaat overigens alleen om inkopers die in het verleden vaker besteld hebben en dus terug kunnen zien dat de bedragen in het verleden exclusief btw weergegeven werden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
CurlySue
CurlySue
Hoi allemaal!
Ik zit met een beetje lullig probleempje.
Ik heb een inkoop website via een webwinkel platform. Vanaf de start stond de prijsweergave ingesteld op exclusief btw en werd aan het eind van de rit de btw hierover berekend. Dit is dan ook goed gegaan tot eind mei 2019. Ergens tussen half mei en eind mei is die instelling onverklaarbaar verander naar prijsweergave inclusief btw. De aanbieder en ik gaan er niet uitkomen waar en bij wie de fout ligt maar dat ter zijde.
Nu zijn er dus meerdere orders geplaatst, betaald en door mij verzonden waar ik dus aardig wat euro's ben misgelopen. Want, waar over een order van €100 ex btw 21% btw op had moeten komen, heeft het 'systeem' de order afgerond op €100 inclusief 21% btw. Er is dus wel gewoon btw berekend, maar over het verkeerde bedrag.
Ik weet dat dit mijn eigen verantwoording is om in de gaten te houden, maar ik vroeg me toch af of ik enig 'recht' heb om gemiste euro's alsnog in rekening te brengen? (Uiteraard na een telefoontje met fatsoenlijke uitleg over de fout.) Of is dit een typisch gevalletje 'Wat een pech, geld weg'? Het gaat overigens alleen om inkopers die in het verleden vaker besteld hebben en dus terug kunnen zien dat de bedragen in het verleden exclusief btw weergegeven werden.
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/61882-fout-in-facturen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag