• 0

Productie in China, verkoop in USA: BV handig?

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
35 minuten geleden, Nick Koolhaas zei:

Is het handig om een bv te hebben of een eenmanszaak voor handel met Amerika? 

 

Beste Nick,  allereerst welkom op Higherlevel!

 

Een BV kan handig zijn voor het beschermen van je privé-vermogen tegen onvoorziene restrisico's, maar dat heeft alleen zin als je daarbij kunt aantonen dat je je als goed bestuurder hebt gedragen. Doe je dat niet, dan heeft een BV niet alleen weinig zin, maar loop je - bij een ondeugdelijk product dat (letsel)schade veroorzaakt,  in de V.S. ook tegen strafrechtelijke gevolgen aan.

 

Hamvraag is dus:  zijn jouw producten veilig, voldoen  ze  aan Amerikaanse richtlijnen en hoe bewaak en controleer jij dat? Een potentieel extra risico van produceren in China daarbij is dat productieproces en gebruikte grondstoffen en halffabrikaten nog wel eens willen wijzigen zonder dat jij als opdrachtgever daarvan op de hoogte wordt gesteld. Batchgewijze controle bij uitgang fabriek of bij import VS  blijft daarom verstandig, of soms zelfs noodzakelijk. 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
53 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

 

Beste Nick,  allereerst welkom op Higherlevel!

 

Een BV kan handig zijn voor het beschermen van je privé-vermogen tegen onvoorziene restrisico's, maar dat heeft alleen zin als je daarbij kunt aantonen dat je je als goed bestuurder hebt gedragen. Doe je dat niet, dan heeft een BV niet alleen weinig zin, maar loop je - bij een ondeugdelijk product dat (letsel)schade veroorzaakt,  in de V.S. ook tegen strafrechtelijke gevolgen aan.

 

Hamvraag is dus:  zijn jouw producten veilig, voldoen  ze  aan Amerikaanse richtlijnen en hoe bewaak en controleer jij dat? Een potentieel extra risico van produceren in China daarbij is dat productieproces en gebruikte grondstoffen en halffabrikaten nog wel eens willen wijzigen zonder dat jij als opdrachtgever daarvan op de hoogte wordt gesteld. Batchgewijze controle bij uitgang fabriek of bij import VS  blijft daarom verstandig, of soms zelfs noodzakelijk. 

Bedankt voor uw reactie! De producten zijn hier te vinden: www.evolvefpv.com

 

zoals je kan zien heb ik als WoW factor en als upsell product een soort modulair onderdeel ontworpen. Deze produceert vonken, net als de taildevil die werden verkocht voor skateboards om zo vonken te produceren. Maar wat als deze vonken in een droog bos terecht komen. Hoe kan ik die aansprakelijkheids risico’s hierbij verminderen? 

Link naar reactie
  • 0
59 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

 

Beste Nick,  allereerst welkom op Higherlevel!

 

Een BV kan handig zijn voor het beschermen van je privé-vermogen tegen onvoorziene restrisico's, maar dat heeft alleen zin als je daarbij kunt aantonen dat je je als goed bestuurder hebt gedragen. Doe je dat niet, dan heeft een BV niet alleen weinig zin, maar loop je - bij een ondeugdelijk product dat (letsel)schade veroorzaakt,  in de V.S. ook tegen strafrechtelijke gevolgen aan.

 

Hamvraag is dus:  zijn jouw producten veilig, voldoen  ze  aan Amerikaanse richtlijnen en hoe bewaak en controleer jij dat? Een potentieel extra risico van produceren in China daarbij is dat productieproces en gebruikte grondstoffen en halffabrikaten nog wel eens willen wijzigen zonder dat jij als opdrachtgever daarvan op de hoogte wordt gesteld. Batchgewijze controle bij uitgang fabriek of bij import VS  blijft daarom verstandig, of soms zelfs noodzakelijk. 

Ik ben vrij nieuw op het gebied van wetgeving en dit is mijn eerste onderneming. Is het slim om de WoW factor gewoon eerst opzij te zetten en te focussen op het hoofd product? Hierbij dus eerst alleen inschrijven als een eenmanszaak? Het hoofdproduct brengt eigenlijk geen risico’s met zich mee. Ik hoorde dat je later altijd nog kan overstappen op BV

Link naar reactie
  • 0
13 uur geleden, Nick Koolhaas zei:

Deze produceert vonken, net als de taildevil die werden verkocht voor skateboards om zo vonken te produceren. Maar wat als deze vonken in een droog bos terecht komen. Hoe kan ik die aansprakelijkheidsrisico’s hierbij verminderen? 

 

Ik gok dat je net zo aansprakelijk bent als een fabrikant van lucifers.

 

13 uur geleden, Nick Koolhaas zei:

Ik hoorde dat je later altijd nog kan overstappen op BV

 

Ja, dat kan.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
15 uur geleden, Nick Koolhaas zei:

Maar wat als deze vonken in een droog bos terecht komen. Hoe kan ik die aansprakelijkheids risico’s hierbij verminderen? 

 

In aanvulling op Branco: een goede toelichting met disclaimer van hoe en waar vooral niet te gebruiken wellicht?  

 

15 uur geleden, Nick Koolhaas zei:

Is het slim om de WoW factor gewoon eerst opzij te zetten en te focussen op het hoofd product?

 

Kan ik niet beoordelen; maar als de omzet en marge van deze vonkengadget relatief laag is, is het zeker het overwegen waard: de verhouding bijdrage tot de winst versus bijdrage tot het risico ligt dan mogelijk te scheef.   

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet precies wat het product doet, maar als het script dat laat zien dat iemand wat koopt klopt, heb je in die minuut dat ik de website heb gezien al heel veel producten verkocht, klinkt in ieder geval als een goudmijn! Goede bezig!

Ik vraag me een beetje af of al die handelsconflicten tussen de V.S. en China, het niet onnodig duur maakt. Kun je het niet beter eerst in NL laten binnen komen? OF zijn die extra verzendkosten hoger de de heffingen?

Link naar reactie
  • 0
3 minuten geleden, Markilanosz zei:

Waarom een BV? Los van het feit dat je Nederlander bent (denk ik) komt Nederland nergens voor in de route. Logische oplossing zou zijn een ltd op te richten in Hong Kong. 

 

Als je ook woont en/of de activiteiten mbt in- en verkoop en de site uitvoert in Hong Kong wel ja.

 

Maar als je alles aanstuurt vanaf je doorzonwoning in Alphen aan den Rijn of je studentenkamer in Delft, dan is een  eenmanszaak in Nederland en op termijn een BV in Nederland helemaal niet vreemd: de substance zit in Nederland, ook al  vindt de productie in China en de verkoop in de USA plaats. Helemaal niet nodig om internationale kerstbomen op te tuigen...bovendien is Hong Kong op dit moment ook niet de meest stabiele plek om zaken met China mee te doen... 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.