Door omstandigheden hebben wij onze producten tegen bijna kostprijs en zelfs onder kostprijs moeten leveren. Om het hoofd boven water te houden MOETEN wij onze prijzen verhogen. Een aantal van deze klanten hebben contracten met hún klanten en zeggen dat zij deze prijsverhogingen niet kunnen doorberekenen. Wij willen deze klanten helpen door de prijsverhogingen pas op een later tijdstip in te laten gaan. Als voorwaarde willen wij stellen dat deze klanten voor minstens een bepaalde periode de producten voor de nieuwe prijs bij ons afnemen. Zo helpen wij onze klant, maar helpt de klant ons ook.
In hoeverre mag dat en aan welke regels moeten wij ons houden? Is dit gewoon vast te leggen in een contract?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Bass82
Bass82
Beste ondernemers en specialisten,
Door omstandigheden hebben wij onze producten tegen bijna kostprijs en zelfs onder kostprijs moeten leveren. Om het hoofd boven water te houden MOETEN wij onze prijzen verhogen. Een aantal van deze klanten hebben contracten met hún klanten en zeggen dat zij deze prijsverhogingen niet kunnen doorberekenen. Wij willen deze klanten helpen door de prijsverhogingen pas op een later tijdstip in te laten gaan. Als voorwaarde willen wij stellen dat deze klanten voor minstens een bepaalde periode de producten voor de nieuwe prijs bij ons afnemen. Zo helpen wij onze klant, maar helpt de klant ons ook.
In hoeverre mag dat en aan welke regels moeten wij ons houden? Is dit gewoon vast te leggen in een contract?
Groeten,
Bas
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/63075-contract-voor-product-afname/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag