Sinds enige tijd verkoop ik mijn producten op Bol.com en krijg hier iedere maand een factuur met specificaties van binnen, welke ik invoer in de boekhouding.
Specificaties bewaar ik allemaal digitaal.
Is dit voldoende voor de belastingdienst als "bewijs" zijnde mbt mijn verkopen ?
Specificaties bevatten namelijk geen klantgegevens, alleen het land, datum, bestelnummer, product, aantal, prijs en btw.
PS Bij mijn uitgaande Bol.com bestellingen voeg ik alleen de pakbon toe van Bol.com en geen eigen factuur.
Deze pakbonnen bewaar ik verder ook niet.
Dus wil de belastingdienst weten aan welke persoon ik via Bol.com individueel verkocht heb, of ziet de belastingdienst Bol.com als zijnde klant en nemen zij hier genoegen mee ?
Ik hoor graag hoe de andere (Bol.com verkopers) dit doen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Emile2000
Emile2000
Beste Higher level leden,
Sinds enige tijd verkoop ik mijn producten op Bol.com en krijg hier iedere maand een factuur met specificaties van binnen, welke ik invoer in de boekhouding.
Specificaties bewaar ik allemaal digitaal.
Is dit voldoende voor de belastingdienst als "bewijs" zijnde mbt mijn verkopen ?
Specificaties bevatten namelijk geen klantgegevens, alleen het land, datum, bestelnummer, product, aantal, prijs en btw.
PS Bij mijn uitgaande Bol.com bestellingen voeg ik alleen de pakbon toe van Bol.com en geen eigen factuur.
Deze pakbonnen bewaar ik verder ook niet.
Dus wil de belastingdienst weten aan welke persoon ik via Bol.com individueel verkocht heb, of ziet de belastingdienst Bol.com als zijnde klant en nemen zij hier genoegen mee ?
Ik hoor graag hoe de andere (Bol.com verkopers) dit doen.
Alvast bedankt :)
Jessica Schie
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/63108-facturen-bolcom-voldoende-om-verkopen-aan-te-tonen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag