Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mark_C
Mark_C
Beste,
Ik ben een zelfstandig ondernemer (men noemt het ook wel ZZPer)
Ik ben nu nog te huur als leidinggevend service technicus elektro in de natte infra hoofdzakelijk Rijkswaterstaat.
Volgend jaar wil ik dit naar een BV gaan zetten maar dan als adviesbureau.
Het is techniek dus de zaken lopen als een trein. Ik doe nu zelf de boekhouding en heb 0 leningen of schulden.
Boekhouding zijn de facturen, elk jaar een nieuwe lease bus en een tankpas. en eenmalig wat gereedschap verder heb ik niks nodig.
dit komt neer op 15.000,- per jaar. Ik ben absoluut niet uit op belastingvoordeeltjes.
Ik betaal de belasting altijd achteraf dus op dit moment (jan 2020) betaal ik (2018) zijn wat extra kosten maar verder geen probleem.
Als ik nu een BV opricht en DGA wordt dan moet ik per direct inkomsten belasting betalen over mijn DGA inkomst EN natuurlijk de belasting van
een eerdere aanslag. dat is dus dubbel en zo veel heb ik (nog) niet.
Ik lees dat je van de BV kan lenen maar ik denk dat dit waarschijnlijk niet als zakelijk wordt aangemerkt.
Welke opties heb ik nog?
Alvast bedankt
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/64038-eenmanszaak-naar-bv-maar-lopende-belastingen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag