• 0

Netwerk lunchbonnen

Ik zit nog met een paar ideeën tussen mijn oren waar ik eigenlijk wel eens vanaf zou willen. Het heeft met netwerken te maken.

 

Hoe zou je het vinden als je op een website:

- een lunchbon kunt kopen en gelijktijdig iemand kunt vragen om mee te gaan lunchen. Degene die de bon koopt betaald de lunch.

 

- je kunt je dus enerzijds aanmelden dat je beschikbaar staat om te gaan lunchen en anderzijds kun je iemand uit nodigen om te gaan lunchen.

 

Lunchbonnen hebben een scherp tarief en te besteden in een aantal horeca gelegenheden waar we van te voren deals mee maken.

 

Doel: zakelijk netwerken, lunchtijd benutten voor opdoen van nieuwe contacten.

 

Uitgangspunten:

- Simpele website

- Puur alleen voor zakelijke gesprekken

- Na de lunch wordt een feedback verwacht van beide personen zoals

resultaat gesprek, Wat kon hij/zij beter doen. etc..

 

Wie helpt me van dit idee af en/of kan me helpen met de uitvoering zonder inmens te hoeven investeren, eventuele opbrengsten worden naar verhouding verdeelt onder de uitvoerende, deelnemers en goede doelen.

 

Idee heeft nog meer features, later hier meer over...

 

Klopt mijn idee? Is dit haalbaar?

Zou jij als ondernemer wel eens willen lunchen met iemand die je op een site kunt opzoeken?

 

Waar zouden we nog meer om moeten denken?

Bestaat een soortgelijk initiatief al? Vast wel.

 

Perry

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vind het wel een grappig idee. Ik hap meestal niet zo op die kunstmatige netwerkdingen, maar hierbij zou ik me nog wel voor kunnen stellen dat ik het eens doe.

 

Dat van die feedback geven zou ik weglaten, dat klinkt te kunstmatig.

 

Belangrijk lijkt me dat mensen zich op de site presenteren met zowel hun know-how en andere assets (aanbod), als hun zakelijke activiteiten en behoeften waaraan anderen iets zouden kunnen bijdragen (vraag).

 

Cruciaal lijkt me ook een afstand/locatiecheck. Als het beloofde voordeel is "lunchtijd benutten", dan moet zo'n lunch niet gepaard gaan met twee keer twee uur reistijd :)

Link naar reactie
  • 0

Gaaf idee Perry!

Zou zoals vorige poster al opmerkte de feedback weglaten.

 

Maar je vraagt of het haalbaar is. Bedoel je daarmee dat je er geld aan wilt verdienen of dat het idee ook daadwerkelijk wordt opgepikt?

 

Het lijkt me namelijk moeilijk om hier echt geld mee te verdienen.

Maar het zal best opgepikt worden, is toch een soort blind daten voor ondernemers.

 

Kijk eens of je het niet kunt koppelen aan een beurs. Mensen die daar zijn moeten toch eten en zijn daar voor de contacten. Wellicht dat de beurs organisator zelfs interesse heeft.

 

Succes!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe graag wil je dit uitvoeren, op een schaal van 1 tot 10?

Dat lijkt me veel relevanter dan of het 'klopt' en 'haalbaar' is, want dat kan meestal alleen de praktijk echt uitwijzen.

Bovendien: als je doelstelling is om van dat knagende gevoel van "dit is een goed idee, er moet iets mee!" dan lijkt me dat een zwakker motief dan "Ik vind het een goed plan, dat lunchgebeuren moet er komen!"

 

Ik vind het in elk geval een idee met potentieel!

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe graag wil je dit uitvoeren, op een schaal van 1 tot 10?

 

Goede vraag, vanmiddag toen ik het lanceerde stond het op een 4, zo van misschien wil iemand anders dit oppakken, waar bij ik een kleine rol blijf spelen als initiator, adviseur en ondersteuning van sales acties. Hetgeen ik eigenlijk alleen maar het liefst zou willen doen:-)

 

Nu na een paar reacties en verder uitwerkend begint het naar een 7 te lopen.

 

<>

 

Ja, ik ben een beetje bang dat het typisch zo'n idee is waar iedereen enthousiast van wordt als je het verteld, maar als het er uiteindelijk is, niemand het werkelijk gaat doen. Klopt dat gevoel? Welke elementen zullen dit werkelijk tot een succes maken?

 

 

Misschien wordt het pas een succes als dit project door en voor ondernemers wordt opgezet. Probleem is dan de egocentrische vragen vrij snel naar voren komt. Wie doet wat, krijgt hoeveel betaald en wie gaat hoeveel verdienen?. Iemand een idee hoe je dit virtueel zou kunnen organiseren? Zonder direct met VOFjes en BVtjes aan te moeten gaan?

Wat ik wel zal moeten. Alleen trek ik dit niet zeker niet tot een afheid..

 

Bovendien: als je doelstelling is om van dat knagende gevoel van "dit is een goed idee, er moet iets mee!" dan lijkt me dat een zwakker motief dan "Ik vind het een goed plan, dat lunchgebeuren moet er komen!"

 

Ik vind het in elk geval een idee met potentieel!

 

 

Op één of andere manier Ik zal het niet kunnen laten om het morgen verder uit te werken. Ook omdat ik een rol weggelegd zie voor de infowinner.

 

Ben benieuwd of iemand een idee heeft waarmee we dit vitueel zouden kunnen organiseren. Het gaat niet om echte out of the pocket kosten, het gaat om tijd en tijd is weer geld. Op zich heb ik wel tijd, minder geld, een aantal zaken kan ik op mijn nemen. Voor techniek zal ik hulp nodig moeten hebben.

 

Bedankt voor zover. Inmidels een leuke naam bedacht en domein naam is nog vrij....Ik ga hier verder mee aan de slag, afhankelijk van wat hulp, zullen we eerdaags ook met elkaar kunnen lunchen:-)

 

Oftewel langzaam maar zeker kruipt het op de schaal naar laten we zeggen 9.

 

Perry.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Perry,

koop eens een opschrijfboekje van euro 1,50 en schrijf daar je ideeen in. EERST je InfoWinner verkopen en geld verdienen!

 

 

Ja, kan het niet laten, de brains genieten voorkeur om altijd maar weer iets nieuws te bedenken. Heel onvolwassen maar het is zo.

 

Voor de goede orde...de infowinner vind overigens spontaan aftrek. Gek genoeg in Tjechië:-) Ben daar maar met één Tjech op vakantie geweest. Af en toe weet ik het ook echt niet meer hoe ik zelf en de wereld in elkaar zit:-)

 

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe gaat het dan precies in zijn werk? Je besteld online een lunchbon, die meteen naar de ander gezonden wordt als uitnodiging.

Die betaal ik ook online.... dus mijn budget voor de lunch staat vast en waarschijnlijk kan ik nog maar kiezen uit de (speciaal geselecteerde natuurlijk!) restaurantjes uit een gids.

 

[Advocaat-van-de-duivel-mode] Waarom doe ik zo ingewikkeld, ik kan toch gewoon iemand opbellen en ergens in het midden afspreken? [Advocaat-van-de-duivel-mode]

 

Of vult 'Dinnerwinner' automatisch alle adresgegevens aan als ik alleen maar 'Venture Capital coach' intik?

 

Dat is al een klein voordeeltje.

 

Berekend hij ook de gemiddelde reistijd voor mij en de tegenpartij, en geeft hij een suggestie 5 km in de omtrek van het middelpunt?

 

Het wordt al gemakkelijker.....

 

Kan ik dan ook aangeven dat ik geen vis lust en de tegenpartij bioreformatisch eet?

 

dat is ook handig..... maar dit soort restaurantzoeksites bestaan ook al....

 

Krijgt de coach dan een uitnodiging via outlook binnen, en als die geaccepteerd wordt, is er dan meteen gereserveerd onder mijn naam?

 

Nu komen we ergens.

 

Krijg ik korting ?

 

(ik ben tenslotte nederlander)

 

Kan ik betalen via internet?

 

(ik ben lui)

 

Wat zijn de absolute selling points waarmee je mij gaat overtuigen?

Link naar reactie
  • 0

Leuk idee Perry, draait er niet toevallig al een pilot in Tjechië?

Misschien kunnen we vrijdag wel een business model in elkaar draaien!

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0

Wat zijn de absolute selling points waarmee je mij gaat overtuigen?

 

- Je kunt op elk moment van de dag, waar je ook bent een persoon vinden die in een straal van 1 km bij je vandaan is en waarmee je een bakkie kunt doen, lunchen of dineren. Persoon in kwestie voldoet aan jouw interesse gebieden.

 

Ik wil niet al te veel uitbreiden over de wijze waarop, maar een website en een sms bericht is hier een onderdeel van.

 

- Als je ook een keer uitgenodigd wil worden voor een lunch schrijf je toch in? Edo ken je toch al? Je wilt toch nieuwe relaties ontmoeten?

 

- Mocht je een afspraak hebben mis gelopen en je bent helemaal naar Friesland gereden of je hebt gewoon en gat in je agenda, kun je altijd nog een smsje sturen en zien of iemand interesse heeft in een lunch, ben je mogelijk niet helemaal voor niets gereden. Het is een soort zekerheid. Waar je ook bent er is altijd wel iemand die bereid om over zaken te praten, wel uiteraard volgens de netwerk etiquete zoals Nils die zo mooi heeft opgesteld. En uiteraard zal die match goed moeten gebeuren.

 

Hoe meer zielen hoe meer vreugd, hoe beter het gaat werken:-) Onder het motto, iedereen meedoen dus:-) Misschien een goed doel aan vast koppelen. Verdienmodellen zijn:

- kosten voor eenmalige inschrijving.

- jaarlijks abonnement.

- per gemaakte afspraak (sms).

- perl lunchbon (die niet altijd nodig hoeft te zijn, geeft alleen wat korting. Voor een scherpe prijs een bak kofie, lunch of andeszijds. Met krijgt per sms advies waar je terecht kunt/)

 

Perry

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je kunt op elk moment van de dag, waar je ook bent een persoon vinden die in een straal van 1 km bij je vandaan is en waarmee je een bakkie kunt doen, lunchen of dineren. Persoon in kwestie voldoet aan jouw interesse gebieden.

 

doet me denken aan de Lovegety(/Gaydar):

http://wired-vig.wired.com/news/culture/0,1284,12342,00.html

 

me dunkt dat een implementatie op basis van mobiele devices enige toegevoegde waarde heeft (trefwoorden; locationbased services, bluetooth)

Link naar reactie
  • 0

alleen of de slagingskans groot is is een ander verhaal

 

Tja daar gaat het toch uiteindelijk om. Nou ik heb in ieder geval een plan geschreven, mocht iemand interesse hebben en er nog eens naar willen kijken, hoor ik het wel, doe dat door mij een persoonlijke mailtje te sturen anders krijgen we hier zo'n lange draad.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Ja,ja eerst een mooi verhaal beginnen en dan afhaken.

 

Ik geloof wel degelijk dat er een markt is voor deze netwerkvorm.

Alleen mensen zijn nog niet gewend aan het online netwerken met offline netwerken als spin off.

HL is natuurlijk niet het enige forum dat zich ook meer en meer off line begint te begeven, echt veel zijn het er niet.

 

Ik trek het even helemaal naar HL

Laten we zeggen dat HL naar een 5000 min of meer actieve leden groeit.

En deze leden in hun profiel aan kunnen geven in te zijn voor een lunch of dinnerbon.

Veel HL leden hebben al ontdekt dat we als starters veel met elkaar gemeen hebben, en het zelden voor komt dat we bij een meeting zonder gesprekstof zitten.

Dus de match is er al.

 

Ik denk dat je meer moet kijken naar HLérs die onderweg zijn.

Nu gebruik ik het onderweg zijn nog wel eens als excuus om een HLér op te zoeken.

Zou er echter een mogelijkheid zijn om ergens te lunchen in een fatsoenlijke, niet te dure, tent, dan zou ik daar zeker af en toe gebruik van maken.

 

Het netwerken bestaat niet allen uit het bewust zoeken naar iemand die iets voor jouw interessants doet, maar ook het luisteren naar iemand uit een hele andere branche kan erg inspirerend werken.

En heeft als voordeel dat je eigen gedachten even helemaal afgeleid worden.

 

Maar ook een eerste off line ontmoeting met een andere HLér kan op deze manier tot stand komen.

 

Verder denk ik dat het verassingselement best een leuke uitwerking kan hebben.

 

Dus ik wil langs de zijlijn wel meedenken.

Nu nog een stagair die een stageopdracht voor school moet doen voor het programmeerwerk.

 

En nu stop ik,anders draaf ik door, vrijdag verder Perry ?

Annedien is er ook toch ?

Link naar reactie
  • 0

Het nadeel vind ik dat dit zo gedwongen overkomt. Ik zou moeten aangeven wat ik heb te bieden. Tja, dat ligt eraan. Ook de evaluatie komt op mij gedwongen over, alsof elk gesprek meteen resultaat moet hebben.

 

Daarnaast ben ik het met eerdere comments eens: het kan allang. Met een aantal mensen die ik via HL ken héb ik al geluncht, puur omdat het mij of hen leuk leek en iemand ergens de moeite heeft genomen een uitnodiging via e-mail of telefoon te versturen. Volledig low-profile en eenvoudig te regelen.

 

Ik vind het idee erachter wel leuk, maar hang het dan aan een informeel "Ik zit in Amsterdam en wil rond 14.00 lunchen, wie heeft er zin?" zoek-een-lucnhpartner concept, niet meteen het zware werk ervan maken.

Link naar reactie
  • 0

niet meteen het zware werk ervan maken

 

Toch verzand je daar vrij snel in, ook al wil je het simpel houden en daar op een bepaalde manier een verdienmodel aan wil hangen!

 

Hoe zou je dit technisch gezien eenvoudig kunnen opzetten? UItgaande van de wens dat iemand van waar dan ook een simpel smsje of ergens naar toe hoeft te bellen en vervolgens een bevestiging krijgt dat er iemand komt. Kijk een lijst met telefoonnummers sturen die de persoon dan zelf maar af moet gaan zitten bellen, is natuurlijk wel heel simpel en zou je zelfs al in een draadje op het forum kunnen doen (heb je alleen niet alle ondernemers). De kracht zit hem in het feit dat er mensen zijn die open staan voor een gesprek en anderzijds iemand in de buurt staat die wel en gesprek wil al of niet in combinatie met een lunch of diner.Het moet enerzijds spontaan uit komen doch anderzijds ook wel zinvol zijn. Zomaar met jan en alleman gaan zitten praten schiet ook niet altijd op, dan beter maar even alleen lunchen:-) Maar goed om dit gestructureerd te krijgen moet wel wat voor geregeld worden technisch gezien dan? En daar zal voor betaald moeten worden.

Hoe zou je dit eenvoudig kunnen opzetten? Ik heb al naar wat dating software zitten kijken. Velen mis een SMS functie.

 

 

Alles staat of valt verder weer met een goed marketing en verkoop verhaal, maar gezien de feedback die ik nu heb gekregen, toch wel weer haalbaar blijkbaar. mmm

 

 

Vrijdag nog maar eens over bomen met een borrel erbij misschien helpt het:-)

 

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

...waar 'lunch' een broodje kaas is.

 

De kans zit 'm er misschien ook wel in, dat je een lans kunt breken voor 'het lunchmoment'. Nadeel is in Nederland nog steeds dat je of een cheap ass broodje in je snavel moet frotten, óf dat je hele dure boeren zestiengranen octobamstolletjes met alfalfa en pijnboompitten en ...

Ik weet niet of jullie de laatste tijd je horecabonnetjes nog eens bij elkaar hebt opgeteld maar je schrikt je wezenloos van die prijzen en wat je aan wat gelunch kwijtbent.

Tegenwoordig is het ook niet meer duidelijk wie er betaalt (men wacht rustig af tot je je geld pakt om jouw helft te betalen terwijl je bent *uitgenodigd*, of ben ik nou zo ouderwets?) en dat zorgt voor sociale oncomfortabelheid.

 

Je zou er dus een experience/mindset ding van kunnen maken.

Een keten die zich graag met wat zakelijker bezoek vereerd ziet en op het lunchmoment nog wat capaciteit overheeft die het wil 'hosten'.

 

Netwerken wordt alleen maar belangrijker in de komende tijd.

Het zou wel leuk zijn als er een fris, uitnodigend concept voor zou zijn, lunchmoment+netwerken.

(Dirk-Pieter van Walsum zou eigenlijk ook mee moeten brainstormen :-)

 

Ik zou het dan eerder rondom een gedachtengoed centreren dan rondom gehannes met bonnen en systeempjes en administratieve rompslomp.

Als je lid bent van de Lunch Lovers Club ;-) dan...staat dat voor een mindset, voor dat je in bent voor semi spontane ontmoetingen, dat je graag een vorkje prikt en kennismaakt.. en dat kost je dan x euro per jaar om in te mogen loggen op de site.

 

Denk dat je met het concept niet te technisch faciliterend moet denken, eerder in concept en resultaten.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Denk dat je met het concept niet te technisch faciliterend moet denken, eerder in concept en resultaten.

 

Dankje Annedien maar zo denk ik er ook al over. Het is een heerlijk topic over de wijze waarop je het technisch allemaal zou kunnen faciliteren (website met registratie module, calender, sms berichten etc..), maar dat is het niet. Het is inderdaand mindset. Overigens kunnen we momenten uiteraard uitbreiden met: koffie, thee/borrel en diner momenten.

 

Tot zover nog maar even laten bezinken allemaal,

 

Perry

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Leuke aan dit idee vind ik het feit dat wanneer er geen match is je toch nog bezig bent met iets nuttigs tijdens het netwerken: eten! Maar voor ik het risico neem x euros en tijd te spenderen wil ik toch wat zekerheid over het slagingspercentage. Een relatie die me zegt dat ik eens met iemand moet gaan lunchen biedt een stuk meer zekerheid dan een match op een profiel (heb wat datingsites geprobeerd...) In 'het wild' gaan lunchen met mensen lijkt me geen puik plan ondanks het vangnet dat je kunt praten over de mooie balans van smaken tussen de aceto balsamico en je rucola of mosterd en de febo kroket.

 

Op een beurs lijkt het me overigens wel een leuk idee. Match bezoekers op basis van soort en workshop bezoek en zet ze samen aan een tafel. Paar investeerders en geldzoekenden met een techneut aan een (sta)tafel lijkt me wel aardig idee. Geef de tafels een thema om het gesprek op gang te helpen (zeker een beetje ludieke dingen helpen een gesprek op gang) et voila leuke gelegenheid om wat nieuwe mensen te ontmoeten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Vandaag wat ondernemers gesproken die zich niet op higherlevel begeven.

 

De meeste vonden het idee eigenlijk direct al helemaal niks

 

Hmm... wat zegt dat over bovenstaande ondernemers (mijzelf incluis) die zich wel op higherlevel begeven :D

Link naar reactie
  • 0

 

Vandaag wat ondernemers gesproken die zich niet op higherlevel begeven.

 

De meeste vonden het idee eigenlijk direct al helemaal niks

 

Hmm... wat zegt dat over bovenstaande ondernemers (mijzelf incluis) die zich wel op higherlevel begeven :D

 

Dat die weinig of geen ervaring hebben met online netwerken en bijvoorbeeld al blij zijn hoe ze weten hoe iemand met een mobieltje te bellen. Laat staan dat ze smsjes moeten gaan versturen. Maar daar en tegen zie ik ze wel verschijnen op de lokale netwerk borrels van ondernemers verenigingen waar ze altijd in een zelfde propositie en meestal ook nog aan een stam tafeltje staan. Dus tja eigenlijk een beetje fout marktonderzoekje wat je doet, maar die mensen zetten je vaak wel weer met beide benen op de grond:-)

 

 

Perry

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.