• 0

proefabonnement of factuur?

Zojuist kreeg ik weer zo een proefabonnnement briefje in de post. Met als laatste zin in de kop:....Maar, zoals u weet is de kans groot dat u daar overheen leest, daarom lijkt de mailing verdacht veel op een FACTUUR (factuur in grote letters).

Met daar onder de bedragen, en zelfs een acceptgiro.

Ik snap het effect wel, er zullen er genoeg zijn die per ongeluk betalen, maar zoiets moet toch tegen je gaan werken op de lange termijn?

Ik ga er in ieder geval helemaal nooit meer naar toe.

 

[titel toegespitst: mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben in ieder geval blij dat iedereen erop tegen is. Er zijn dus nog grenzen.

 

Iedereen erop tegen? Dit is een mopje dat gebaseerd is op die mafkezen die serieus quasi-facturen versturen. Een grapje dat niet door iedereen begrepen wordt, en dat klaarblijkelijk tot misverstanden leidt. Maar toch van een andere orde dan de oplichting waar in het eerste bericht sprake is. Als je achteloos betaalt, krijg je immers zes exemplaren van een behoorlijk goed blad. Da's twee euro per stuk. Heel wat anders dan honderden euro's betalen voor een advertentie in een onbestaande gids.

 

Ik begin het nu pas echt grappig te vinden. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Maar toch van een andere orde dan de oplichting waar in het eerste bericht sprake is. Als je achteloos betaalt, krijg je immers zes exemplaren van een behoorlijk goed blad. Da's twee euro per stuk. Heel wat anders dan honderden euro's betalen voor een advertentie in een onbestaande gids

 

Nouja, heel andere orde qua bedragen misschien... beetje het idee dat je wel een paar snoepjes mag pikken uit de schepbak bij de drogist, maar niet een plasma-tv mag gappen bij de electrozaak ernaast?

 

Persoonlijk vind ik dit geval niet zo dramatisch, maar acceptabel moet het niet worden... dat gaat gauw genoeg van kwaad tot erger natuurlijk.

 

Op zich ben je wel een duts als je erin tuint natuurlijk, waarom zou je een factuur betalen of ergens een handtekening onder zetten als je er niet om gevraagd hebt? Wegpleuren tenzij besteld :)

Link naar reactie
  • 0

Vergelijkbare bladenmarketing:

 

Werd laatst gebeld rond 19.30 of ik wilde mee doen aan een korte telefonische enquette, over leesgedrag van de moderne manager, kostte slechts vijf minuten. Was wel in de stemming en somde braaf de bladen op die ik lees, na 'n paar minuten aan het slot kreeg ik als dank voor de moeite 8 weken Vrij Nederland voor 8 euro.

Mooi dacht ik, dat is toch snel verdiend in het kader van 'een onderzoek'. Toch even op op site van VN gekeken:

normaal proefabonnement kost 8 euro.

 

Kortom, mooi verpakt, appaleren aan het "meedoen aan een onderzoeksgevoel" werkt nog steeds. Slimme verkoop.

 

dpid.nl | onderscheidend ontwerp
tagtika.com | onze tool & methode om snel en doelgericht kernwaarden te bepalen

Link naar reactie
  • 0

Dank Annedien voor de uitnodiging te participeren in deze interessante discussie. Onze mailing is geen poging tot oplichting; dan hadden we ook beter een groter bedrag kunnen vragen.

De mailing is er een uit een serie van uitingen die ons bureau XXS heeft ontwikkelt en die inspeelt op het dilemma waar wij als marketingvakblad tegenaan lopen: hoe verkoop je een product aan een doelgroep die beter dan wie dan ook alle marketingtrucjes kent?

Onze oplossing is: wij spelen met die trucjes. Een aanbieding van 100 euro voor 99 euro, met daarbij in kleine letters de opmerking 'dat heet nou psychologische prijsstelling'. En dus ook de door sommigen van jullie gewraakte 'factuur'-mailing.

Wij zijn er vanuit gegaan dat we bij onze doelgroep wat verder konden gaan dan je bij consumenten of andere groepen in de b-to-b zou kunnen gaan. Maar omdat we dat zeker wilden weten, hebben we deze mailing vooraf getest. Daaruit bleek dat verwarring niet was te duchten. Daarom durfden we deze mailing wel aan.

Het is dus niet onze bedoeling om ongelezen in de map 'te betalen facturen te komen' (trouwens, de meeste boekhouders lezen een factuur wel degelijk; een extra check dus). Wel om onze doelgroep te raken met een boodschap die appelleert aan zijn intellect en vakkennis. En hopelijk ook tot een glimlach leidt, zoals ik bij sommige van jullie reacties gelukkig ook gelezen heb.

En voor wie zich echt misleid voelt; wie een proefabonnement heeft genomen terwijl hij dat eigenlijk niet wilde mag contact met mij opnemen. Dan krijgt hij zijn geld terug.

 

Met hartelijke groet,

 

Fred Sengers

hoofdredacteur MarketingTribune

Link naar reactie
  • 0

 

hier klagen ok, maar helpt niets. Stuur je bericht of beter nog een link naar deze draad door naar de marketing manager of de communiatie manager bij Reed. Als ze slim zijn, mengen ze zich hier in de discussie en hebben ze een marketing kans erbij!

 

 

Beste Fred,

dank voor de toelichting en vooral: Welkom op ons mooie forum!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Dank Annedien voor de uitnodiging te participeren in deze interessante discussie. Onze mailing is geen poging tot oplichting; dan hadden we ook beter een groter bedrag kunnen vragen.

De mailing is er een uit een serie van uitingen die ons bureau XXS heeft ontwikkelt en die inspeelt op het dilemma waar wij als marketingvakblad tegenaan lopen: hoe verkoop je een product aan een doelgroep die beter dan wie dan ook alle marketingtrucjes kent?

Onze oplossing is: wij spelen met die trucjes. Een aanbieding van 100 euro voor 99 euro, met daarbij in kleine letters de opmerking 'dat heet nou psychologische prijsstelling'. En dus ook de door sommigen van jullie gewraakte 'factuur'-mailing.

 

Het wachten is nu op de een voor 3 gulden en 3 voor een tientje grap.

En iedereen kocht van deze marktkoopman 3 cassettebanden voor een tientje omdat het drie voor een tientje zo goedkoop klinkt. ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 86 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.