ik zoek hulp bij het berekenen van mijn totale kosten voor het importeren van een product uit china.
ik ben helemaal nieuw hierin.
ik wil graag kruiwagens importeren .
voor 100 kruiwagens heb ik een prijs afgesproken van 75 dollar per stuk. Totaal dus 7500 dollar.
- hierover betaal ik natuurlijk 21% btw.
- Nu heb ik wat moeite om de juiste Taric code hierbij te plaatsen om de invoerrechten te bepalen.
- Ook vraag ik mij af wat de andere extra kosten zijn, en hoe deze berekend worden.
bijvoorbeeld de inklaringskosten. heb ik hiervoor een douane expediteur nodig? komen er nog meer kosten bij kijken naast deze inklaringskosten?
als iemand mij een goede schatting kan geven kom ik al een heel eind!
- mijn leverancier bied volgens FOB het volgende aan voor de transport:
100 pieces, Packed in bulk
It costs 28cbm, full in 1 x 20GP.
The estimated sea freight to Nertherland is us$1000.00. We will have the accurate cost when the product is ready. We all can not ensure it is lower or higher after 40 days.
is dit bedrag van 1000 dollar realistisch voor het vervoer?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
bollabol
bollabol
Hallo allemaal,
ik zoek hulp bij het berekenen van mijn totale kosten voor het importeren van een product uit china.
ik ben helemaal nieuw hierin.
ik wil graag kruiwagens importeren .
voor 100 kruiwagens heb ik een prijs afgesproken van 75 dollar per stuk. Totaal dus 7500 dollar.
- hierover betaal ik natuurlijk 21% btw.
- Nu heb ik wat moeite om de juiste Taric code hierbij te plaatsen om de invoerrechten te bepalen.
- Ook vraag ik mij af wat de andere extra kosten zijn, en hoe deze berekend worden.
bijvoorbeeld de inklaringskosten. heb ik hiervoor een douane expediteur nodig? komen er nog meer kosten bij kijken naast deze inklaringskosten?
als iemand mij een goede schatting kan geven kom ik al een heel eind!
- mijn leverancier bied volgens FOB het volgende aan voor de transport:
100 pieces, Packed in bulk
It costs 28cbm, full in 1 x 20GP.
The estimated sea freight to Nertherland is us$1000.00. We will have the accurate cost when the product is ready. We all can not ensure it is lower or higher after 40 days.
is dit bedrag van 1000 dollar realistisch voor het vervoer?
ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
groet Bolla
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/65873-hulp-bij-berekening-totale-kosten-import/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag