Ik heb een paar marketing diensten geleverd voor Spaanse klanten en ik wil nu een factuur uitschrijven. Het gaat om personen die 'autonomo' zijn (zzp-er). Echter, ik kan hen niet bij VIES verificeren... Wij Nederlanders staan hier automatisch in maar in Spanje moet je dit blijkbaar apart regelen. Voordat ik deze mensen bereid heb om ze bij de VIES aan te melden en het nummer te regelen zou het voor mij makkelijker zijn om aan hen een factuur te schrijven als particulier. Ik betaal dan de BTW in Nederland en dat is voor mij prima. Mag dit?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MariaCarmen
MariaCarmen
Hola!
Ik heb een paar marketing diensten geleverd voor Spaanse klanten en ik wil nu een factuur uitschrijven. Het gaat om personen die 'autonomo' zijn (zzp-er). Echter, ik kan hen niet bij VIES verificeren... Wij Nederlanders staan hier automatisch in maar in Spanje moet je dit blijkbaar apart regelen. Voordat ik deze mensen bereid heb om ze bij de VIES aan te melden en het nummer te regelen zou het voor mij makkelijker zijn om aan hen een factuur te schrijven als particulier. Ik betaal dan de BTW in Nederland en dat is voor mij prima. Mag dit?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/66678-factuur-voor-dienst-naar-spanje-maar-klanten-staan-niet-in-vies/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag