Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
E de B
E de B
Beste leden,
Momenteel ben ik werkzaam bij een bedrijf die mij graag wil binden.
Dit betekend dat ik mijzelf zal inkopen voor bepaald percentage en hier worden nieuwe aandelen voor uitgegeven.
Voor het inkopen zijn geen eigen middelen beschikbaar, hiervoor zal de bank een lening verstrekken die de holding zal betalen.
Dit bedrag zal ik als rekening courant opbouwen naar de holding toe en betalen middels later beschikbare eigen middelen en dividend uitkeringen.
Ik heb hier twee vragen over.
1. Ik kan weinig vinden over deze methode, zijn er hierin nog zaken waar ik rekening moet houden en is dit een veel gebruikte methode bij inkopen?
2. Klopt het dat de belastingdienst eist dat er een rente afgesproken wordt die gelijk is aan de rente van de bank? Of mag dit ook lager zijn?
Met vriendelijke groet,
E de B
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/66907-inkopen-middels-een-lening-bank/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag