In het kort: April 2019 Holding BV geopend met uitgesteld boekjaar. Die holding stuurde facturen naar dochter, en ik was in loondienst bij holding. Dit hele avontuur heeft een paar maanden geduurd (totaal 13000 aan brutoloon uitgekeerd), waarna de dochter werd verkocht. Ik uit loondienst bij de B.V. Ik wil nu de jaarrekening van de B.V. maken, en VPB aangifte (laten) doen zodra dat kan en de onderneming uitschrijven bij de KvK en afmelden bij de belastingdienst per 31-12.
Het punt is: er is €4952,05 banksaldo en dus op de balans. Ik weet echt niet hoe ik dat naar 0 krijg. Op een of andere manier moet ik over dat geld belasting betalen, maar ik weet niet hoe. Mijn gedachtes waren:
- Loondienst (nog 1 loonstrook van €4952,05 bruto)
- Dividend (maar kan niet volgens mij, DGA is niet betaald.)
- Eenmalig uitkeringsbesluit (gehoord van iemand, maar kan daar niks zinnings over vinden)
Ik denk dat het alle drie niet de juiste manier is, vandaar mijn vraag aan experts. En ja ik kan naar mijn boekhouder, maar op een omzet van 15250 is mij al 1320,72 gefactureerd voor zaken als loonbelasting en jaaropgave. Voor het opheffen van de B.V. vraagt hij me nu €655,- voor opstellen jaarrekening + Aangifte VPB/Publicatieverslag en Opstellen AVA jaarverslag. Aangezien het geld in deze tijden niet komt aanwaaien en deze BV slechts 8 verkoopfacturen heeft gehad en enkel zijn inkoopfacturen + wat bankkosten dacht ik dat het opstellen van een jaarrekening, jaarverslag en VPB aangifte zelf wel te doen moest zijn.
Tevens de vraag: Stel je voor de balans komt nu op 0 (een deel naar prive, een deel naar de belastingdienst) en er moet volgend jaar VPB betaald worden: betaal ik dat dan uit prive? Of kan ik daarvoor een reservering maken?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Pieter_VH
Pieter_VH
In het kort: April 2019 Holding BV geopend met uitgesteld boekjaar. Die holding stuurde facturen naar dochter, en ik was in loondienst bij holding. Dit hele avontuur heeft een paar maanden geduurd (totaal 13000 aan brutoloon uitgekeerd), waarna de dochter werd verkocht. Ik uit loondienst bij de B.V. Ik wil nu de jaarrekening van de B.V. maken, en VPB aangifte (laten) doen zodra dat kan en de onderneming uitschrijven bij de KvK en afmelden bij de belastingdienst per 31-12.
Het punt is: er is €4952,05 banksaldo en dus op de balans. Ik weet echt niet hoe ik dat naar 0 krijg. Op een of andere manier moet ik over dat geld belasting betalen, maar ik weet niet hoe. Mijn gedachtes waren:
- Loondienst (nog 1 loonstrook van €4952,05 bruto)
- Dividend (maar kan niet volgens mij, DGA is niet betaald.)
- Eenmalig uitkeringsbesluit (gehoord van iemand, maar kan daar niks zinnings over vinden)
Ik denk dat het alle drie niet de juiste manier is, vandaar mijn vraag aan experts. En ja ik kan naar mijn boekhouder, maar op een omzet van 15250 is mij al 1320,72 gefactureerd voor zaken als loonbelasting en jaaropgave. Voor het opheffen van de B.V. vraagt hij me nu €655,- voor opstellen jaarrekening + Aangifte VPB/Publicatieverslag en Opstellen AVA jaarverslag. Aangezien het geld in deze tijden niet komt aanwaaien en deze BV slechts 8 verkoopfacturen heeft gehad en enkel zijn inkoopfacturen + wat bankkosten dacht ik dat het opstellen van een jaarrekening, jaarverslag en VPB aangifte zelf wel te doen moest zijn.
Tevens de vraag: Stel je voor de balans komt nu op 0 (een deel naar prive, een deel naar de belastingdienst) en er moet volgend jaar VPB betaald worden: betaal ik dat dan uit prive? Of kan ik daarvoor een reservering maken?
De balans:
Debet: bank: 4952,05
Credit: Resultaat openstaande boekjaren 4952,01
2020 4685,36
2019 266,65
Kort vreemd vermogen: BTW 0,04
Uw hulp wordt gewaardeerd!
Deurkrukken specialist.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag