Een kwalitatieve nieuwsdienst met achtergronden en analyses speciaal voor ondernemers. I.e. ontwikkelingen zijn te relateren ofwel aan kansen ofwel aan risico's.
Doel is het belichten van ontwikkelingen welke in de reguliere media geen aandacht krijgen. Nadrukkelijk geen sensatie of bullshit, alles met bronverwijzingen.
Alternatief kan aangegeven worden welke interesses er zijn voor specials via polls.
Topics:
Actualiteiten
Geopolitiek
Landelijk
Wet- & regelgeving overheid
Format wordt ontwikkeld aansluitend op feedback, maar kan de vorm krijgen van een nieuwsbrief per mail, post of een ledensite online (inclusief forum).
Laatste heeft nu mijn voorkeur.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Onderzoek naar nieuws in het algemeen, kwalitatief onderzoek naar nieuws, vergelijking van diverse bronnen waaronder mainstream en alternatief.
Onderzoek naar de eigendomsverhoudingen van het Nederlandse nieuwslandschap.
Onderzoek naar mogelijkheden om een nieuws-site voor leden in de lucht te brengen.
Vraag nu is of er belangstelling is en of men bereid is voor het concept te betalen.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Door eenzijdige berichtgeving in de reguliere media lopen ondernemers risico's en/of worden kansen niet onderkend.
Nederlandse medialandschap is nu qua eigenaarschap sterk geconcentreerd. Gedrukte media bijvoorbeeld zijn voor 98% in handen van 2 Belgische bedrijven.
E.e.a. verklaart waarom de Nederlandse media een uniform soort nieuws brengt; ze hebben dezelfde backoffice.
Alternatieve media aanbod is kwalitatief slecht (geen bronverwijzingen, weinig achtergronden), niet specifiek op ondernemers gericht of Engelstalig.
Voorbeeld (controversieel, maar dan snap je wel waarom het concept anders is:
Wat weet je nu werkelijk van Hdroxychloroquine? Blijkt heel effectief als geneesmiddel als je kijkt wat er aan onderzoek beschikbaar is.
Onze media:
intitle:hydroxychloroquine and site:volkskrant.nl levert 2 berichten
intitle:hydroxychloroquine and site:telegraaf.nl levert 9 berichten
Berichten zijn los van inhoud en betreffen stemmingmakerij.
Inmiddels zijn er 220 wetenschappelijke onderzoeken verricht, waarvan 157 peer reviewed. Allen tonen de effectiviteit aan bij vroegtijdige inzet.
Bron: https:// c19study .com [zonder spaties, red.] (met links naar de wetenschappelijke artikelen zelf).
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Berichten worden belicht vanuit een bredere context, dus wetenschap, geo-politiek, etc.
Altijd bronnen, zodat berichten controleerbaar zijn.
Eigen nieuwsgaring in plaats van copy-paste van berichten van dezelfde back-office organisatie of persagentschap.
Er wordt betaald voor het aanbod in plaats van per click / advertentie, dus onafhankelijke journalistiek.
Aanbod van nieuws wordt deels bestuurd vanuit poll's inzake nieuwsbehoefte.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Is er belangstelling voor een nieuw journalistiek concept?
Wordt de media nu gezien als objectief/informatief
Welke vorm (email, post, online) is wenselijk
Wat is een acceptabele prijs per maand (uitgaande van een kwalitatief aanbod)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marcel70
Marcel70
Een kwalitatieve nieuwsdienst met achtergronden en analyses speciaal voor ondernemers. I.e. ontwikkelingen zijn te relateren ofwel aan kansen ofwel aan risico's.
Doel is het belichten van ontwikkelingen welke in de reguliere media geen aandacht krijgen. Nadrukkelijk geen sensatie of bullshit, alles met bronverwijzingen.
Alternatief kan aangegeven worden welke interesses er zijn voor specials via polls.
Topics:
Format wordt ontwikkeld aansluitend op feedback, maar kan de vorm krijgen van een nieuwsbrief per mail, post of een ledensite online (inclusief forum).
Laatste heeft nu mijn voorkeur.
Vraag nu is of er belangstelling is en of men bereid is voor het concept te betalen.
Door eenzijdige berichtgeving in de reguliere media lopen ondernemers risico's en/of worden kansen niet onderkend.
E.e.a. verklaart waarom de Nederlandse media een uniform soort nieuws brengt; ze hebben dezelfde backoffice.
Voorbeeld (controversieel, maar dan snap je wel waarom het concept anders is:
Wat weet je nu werkelijk van Hdroxychloroquine? Blijkt heel effectief als geneesmiddel als je kijkt wat er aan onderzoek beschikbaar is.
Onze media:
Berichten zijn los van inhoud en betreffen stemmingmakerij.
Inmiddels zijn er 220 wetenschappelijke onderzoeken verricht, waarvan 157 peer reviewed. Allen tonen de effectiviteit aan bij vroegtijdige inzet.
Bron: https:// c19study .com [zonder spaties, red.] (met links naar de wetenschappelijke artikelen zelf).
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/69960-wat-vind-je-van-mijn-nieuwsdienst-online-voor-bedrijven/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag