Ik heb een vraagje over een opheffing van een Vof, bestaande uit 4 personen.
Ik weet dat er met de belastingdienst moet worden afgerekend. Zowel IB als omzetbelasting.
Mijn vraag gaat over een bedrijfsmiddel die door één iemand vd vof wordt overgenomen en dus naar prive wordt gebracht.
Hierover (de dagwaarde van het bedrijfsmiddel) moet btw worden betaald. Mijn vraag is: komt dit voor rekening van de betreffende persoon of voor rekening van de vof?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Bejee68
Bejee68
Beste mensen,
Ik heb een vraagje over een opheffing van een Vof, bestaande uit 4 personen.
Ik weet dat er met de belastingdienst moet worden afgerekend. Zowel IB als omzetbelasting.
Mijn vraag gaat over een bedrijfsmiddel die door één iemand vd vof wordt overgenomen en dus naar prive wordt gebracht.
Hierover (de dagwaarde van het bedrijfsmiddel) moet btw worden betaald. Mijn vraag is: komt dit voor rekening van de betreffende persoon of voor rekening van de vof?
en is het dan een soort schenking?
Alvast bedankt voor de reakties
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/70944-opheffen-vof-en-omzetbelasting/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag