Ga naar inhoud

Banksaldo bij vermogen inkomstenbelasting aangifte

Geplaatst:

Bert11

Hallo,

Ik wil mijn bank saldo invullen bij vermogen, maar kan dat nergens terugvinden omdat ik aangevinkt heb dat mijn inkomen lager is dan heffingsvrije vermogen.

Klopt het dat je dan geen bedragen hoeft in te vullen?

beantwoord door Lex van Roode

Go to solution

Featured Replies

Geplaatst:

prinsrachid

Ja, dat klopt.

Een alternatief is om te antwoorden dat je wél meer dan het heffingsvrije vermogen hebt. Vervolgens krijg je ook al je bankrekeningen en saldi te zien. Daarna zal het aangifteprogramma alsnog geen vermogensrendementsheffing in rekening brengen, als je onder het heffingsvrije vermogen uitkomt.

De zakelijke bankrekeningen of bankrekeningen die je op de balans van je eenmanszaak hebt staan vul je hier niet in, of geef aan dat het een zakelijke rekening. Dan zal het programma de saldi van die rekeningen ook niet meenemen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Geplaatst:

Bert11

• Auteur

Dankje, hoef dus niet in te vullen?

Geplaatst:

Roel J

Nee. Je hoeft niks in te vullen als je eronder zit.
Daarbij ze hebben je banksaldi toch al omdat alle NL banken dit verplicht zijn door te geven.

Geplaatst:

Bert11

• Auteur

Het gaat om Spaanse rekening  Met 8900 euro vandaar de vraag

Geplaatst:

Roel J

Dan zou je de methode kunnen gebruiken die prinsrachid beschrijft, aangeven dat je er wel boven zit dan krijg je de bekende bankgegevens te zien en kun je het aanvullen met de ontbrekende gegevens.

Maar zolang jij naar waarheid je aangifte invult zal er nooit een probleem zijn. Als je verplicht was geweest alle bankrekeningen op te geven als je toch onder de 50.000 zut dan zou die vraag wel naar een verplichte vervolgvraag leiden.

Geplaatst:

Lex van Roode

• Beste antwoord

Bij de aangifte over het jaar 2020 is het heffingsvrije vermogen nog € 30.846 p.p.

Lexicom Administratie & Belastingen - Haarlem - www.lexicom-administratie.nl

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Waarvan akte, maar deze vraag staat wel erg ver af van het doel van HL, namelijk vragen over ondernemen. Topic gaat daarom op slot.

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.