Jump to content
Bert11
Verberg

Banksaldo bij vermogen inkomstenbelasting aangifte

Hallo,

Ik wil mijn bank saldo invullen bij vermogen, maar kan dat nergens terugvinden omdat ik aangevinkt heb dat mijn inkomen lager is dan heffingsvrije vermogen.

Klopt het dat je dan geen bedragen hoeft in te vullen?

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ja, dat klopt.

Een alternatief is om te antwoorden dat je wél meer dan het heffingsvrije vermogen hebt. Vervolgens krijg je ook al je bankrekeningen en saldi te zien. Daarna zal het aangifteprogramma alsnog geen vermogensrendementsheffing in rekening brengen, als je onder het heffingsvrije vermogen uitkomt.

De zakelijke bankrekeningen of bankrekeningen die je op de balans van je eenmanszaak hebt staan vul je hier niet in, of geef aan dat het een zakelijke rekening. Dan zal het programma de saldi van die rekeningen ook niet meenemen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

• 0

Nee. Je hoeft niks in te vullen als je eronder zit.
Daarbij ze hebben je banksaldi toch al omdat alle NL banken dit verplicht zijn door te geven.

• 0

Dan zou je de methode kunnen gebruiken die prinsrachid beschrijft, aangeven dat je er wel boven zit dan krijg je de bekende bankgegevens te zien en kun je het aanvullen met de ontbrekende gegevens.

Maar zolang jij naar waarheid je aangifte invult zal er nooit een probleem zijn. Als je verplicht was geweest alle bankrekeningen op te geven als je toch onder de 50.000 zut dan zou die vraag wel naar een verplichte vervolgvraag leiden.

• 0

Waarvan akte, maar deze vraag staat wel erg ver af van het doel van HL, namelijk vragen over ondernemen. Topic gaat daarom op slot.

JoostRietveld.nl : Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie: legal and tax

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Bring your business plan to a higher level!

All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

• Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

• Who's Online

Er zijn 6 leden online en 367 gasten

(See full list)    
  • Also interesting:

• Ondernemersplein

EN

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

More information   I accept