ik heb een energiecontract opgezegd, terwijl die nog een tijdje zou lopen. Nu heb ik een eindafrekening gekregen met een erg hoog bedrag voor 'administratieve kosten'. Bij navraag bleek dit de opzegvergoeding te zijn. Naar mijn mening echter veel te hoog.
Dit speelde in december 2020. Ik heb direct contact opgenomen en gevraagd hoe dit bedrag zo hoog kon zijn én hoe ik bezwaar kon maken. Na veel belletjes, mailtjes en ruim twee maanden kreeg ik een nieuwe factuur met een bedrag ruim 60% lager, maar volgens mijn berekening nog steeds te hoog. Opnieuw gebeld en gemaild met de vraag om de berekening én een bezwaarprocedure. Beiden heb ik, na nog meer mails en belletjes en inmiddels wéér ruim twee maanden nog steeds niet gehad.
Wat ik zelf heb uitgezocht en gevonden is het volgende. De berekening van de opzegvergoeding is als volgt:
1- 100 euro per niet uitgediend jaar óf
2- Het verschil van de marktwaarde van het contract op moment van beeindiging en de resterende waarde van het contract plus 50 euro administratie kosten óf
3- 15% van de resterende waarde van het contract
Van de bovenstaande berekening wordt altijd de hoogst uitvallende berekend.
Allemaal duidelijk, behalve de 'resterende waarde' en de 'marktwaarde'. Ik vind nergens de berekening hiervan. Weet iemand toevallig hoe ik deze kan berekenen?
Automatisering: Implementatie en beheer van uw bedrijfssoftware
Consultancy: Advies en onderzoek naar uw applicatielandschap
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
IJsbrand Schipperus
IJsbrand Schipperus
Hallo allemaal,
ik heb een energiecontract opgezegd, terwijl die nog een tijdje zou lopen. Nu heb ik een eindafrekening gekregen met een erg hoog bedrag voor 'administratieve kosten'. Bij navraag bleek dit de opzegvergoeding te zijn. Naar mijn mening echter veel te hoog.
Dit speelde in december 2020. Ik heb direct contact opgenomen en gevraagd hoe dit bedrag zo hoog kon zijn én hoe ik bezwaar kon maken. Na veel belletjes, mailtjes en ruim twee maanden kreeg ik een nieuwe factuur met een bedrag ruim 60% lager, maar volgens mijn berekening nog steeds te hoog. Opnieuw gebeld en gemaild met de vraag om de berekening én een bezwaarprocedure. Beiden heb ik, na nog meer mails en belletjes en inmiddels wéér ruim twee maanden nog steeds niet gehad.
Wat ik zelf heb uitgezocht en gevonden is het volgende. De berekening van de opzegvergoeding is als volgt:
1- 100 euro per niet uitgediend jaar óf
2- Het verschil van de marktwaarde van het contract op moment van beeindiging en de resterende waarde van het contract plus 50 euro administratie kosten óf
3- 15% van de resterende waarde van het contract
Van de bovenstaande berekening wordt altijd de hoogst uitvallende berekend.
Allemaal duidelijk, behalve de 'resterende waarde' en de 'marktwaarde'. Ik vind nergens de berekening hiervan. Weet iemand toevallig hoe ik deze kan berekenen?
Automatisering: Implementatie en beheer van uw bedrijfssoftware
Consultancy: Advies en onderzoek naar uw applicatielandschap
Hosting: Full-service websitebeheer
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/71468-hoe-bereken-ik-de-resterende-waarde-van-een-energiecontract/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag