Onlangs heb ik een advertorial in de wekelijkse nieuwsbrief van De Zaak geplaatst. Deze nieuwsbrief wordt verstuurd naar zo'n 25.000 abonnees.
Een van de sales-medewerkers heeft mij vooraf laten weten dat:
"Het aantal doorclicks dat resulteert in verkoop varieert van 0.5 tot 8% ..."
Nou, dat zag er dus goed uit. Ik vroeg hem of een vermelding mij 120 verkopen zou kunnen opleveren (het minimaal vereiste aantal, om kostendekkend te kunnen werken), en hij schreef mij:
"Het resultaat dat je noemt lijkt me haalbaar, maar (dat zul je begrijpen) garanties kunnen we nooit geven, ..."
Kosten voor de advertorial: EUR 2.250,-.
Op 25-08 was het zover. De nieuwsbrief, met daarin mijn advertorial, werd verzonden. Ik heb even een exemplaar op mijn webserver geplaatst:
De resultaten zijn echter teleurstellend. Gisteren schreef ik in een mailtje naar de sales-medewerker:
Totaal aantal kliks (tot nu toe): 226 (maandag: 109; dinsdag: 92; woensdag: 25).
Totaal aantal verkregen klanten: 7.
Totaal aantal verkregen bestellingen: 9.
Dit betekent dat van de 25.000 leden slechts 0,90% doorklikte naar onze website. Het percentage doorklikkende abonnees dat uiteindelijk ook iets bestelde is prima: 3,10%. Uiteindelijk bestelde slechts 0,03% van alle abonnees iets bij ons.
Kosten per klik (op basis van EUR 2.250): EUR 9,96.
Kosten per verkregen klant: EUR 321,43.
Kosten per verkregen bestelling: EUR 250,-.
Kan iemand, met de nodige kennis van marketing, een oordeel geven over deze resultaten? Ik ben erg teleurgesteld en had zeker meer verwacht, maar is dat normaal? Wat vinden jullie van de gebruikte boodschap: zet die genoeg tot doorklikken aan?
En wie weet wat ik nu het beste kan doen?
Voorkom misbruik: laat uw handelsnaam of logo als merk deponeren!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
bluepark
bluepark
Beste collega-ondernemers,
Onlangs heb ik een advertorial in de wekelijkse nieuwsbrief van De Zaak geplaatst. Deze nieuwsbrief wordt verstuurd naar zo'n 25.000 abonnees.
Een van de sales-medewerkers heeft mij vooraf laten weten dat:
Nou, dat zag er dus goed uit. Ik vroeg hem of een vermelding mij 120 verkopen zou kunnen opleveren (het minimaal vereiste aantal, om kostendekkend te kunnen werken), en hij schreef mij:
Kosten voor de advertorial: EUR 2.250,-.
Op 25-08 was het zover. De nieuwsbrief, met daarin mijn advertorial, werd verzonden. Ik heb even een exemplaar op mijn webserver geplaatst:
http://www.bluepark.nl/downloads/dezaak_25082003.htm
De resultaten zijn echter teleurstellend. Gisteren schreef ik in een mailtje naar de sales-medewerker:
Kan iemand, met de nodige kennis van marketing, een oordeel geven over deze resultaten? Ik ben erg teleurgesteld en had zeker meer verwacht, maar is dat normaal? Wat vinden jullie van de gebruikte boodschap: zet die genoeg tot doorklikken aan?
En wie weet wat ik nu het beste kan doen?
Voorkom misbruik: laat uw handelsnaam of logo als merk deponeren!
Bluepark Benelux - www.bluepark.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7159-verzameltopic-adverteren-in-diverse-titels-media/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
150 antwoorden op deze vraag