Ik ben nieuw hier, en loop tegen een aantal vragen aan als eigenaar van een fashion-webshop.
Wellicht brengen jullie mij tot nieuwe inzichten.
Zojuist heb ik de statistieken van de verzendkosten die ik aan mijn klant door berekend heb bij elkaar opgeteld (uitdraai gemaakt) ten opzichte van de factuur die ik zelf aan mijn koeriers betaal (vanuit fietskoeriers, dus op een groene manier bezorgd).
Verzendkosten: 4,95. (prijs voor klant dus voor mij excl. btw) Boven de 75 euro zijn de verzendkosten bij ons gratis en heel af en toe bieden we een kosteloze deelzending aan. Retourneren is op kosten van klant.
Pakketjes worden verzonden als brievenbuspakket of gewoon pakket. (+-80/20)
Hiertussen zit best een groot verschil.
Q1:
Verzendkosten aan klant doorberekend; 7757 incl/excl?? btw hierover moet ik ook nog btw afdragen.
Verzendkosten aan koeriers betaald; 16157 incl btw
Hierin zit dus een 'gat'van 8000 die ik in Q1 zelf betaald heb.
Ziet iemand in mijn verhaal een fout/of mogelijkheid om dit te optimaliseren?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Tubing
Tubing
Ik ben nieuw hier, en loop tegen een aantal vragen aan als eigenaar van een fashion-webshop.
Wellicht brengen jullie mij tot nieuwe inzichten.
Zojuist heb ik de statistieken van de verzendkosten die ik aan mijn klant door berekend heb bij elkaar opgeteld (uitdraai gemaakt) ten opzichte van de factuur die ik zelf aan mijn koeriers betaal (vanuit fietskoeriers, dus op een groene manier bezorgd).
Verzendkosten: 4,95. (prijs voor klant dus voor mij excl. btw) Boven de 75 euro zijn de verzendkosten bij ons gratis en heel af en toe bieden we een kosteloze deelzending aan. Retourneren is op kosten van klant.
Pakketjes worden verzonden als brievenbuspakket of gewoon pakket. (+-80/20)
Hiertussen zit best een groot verschil.
Q1:
Verzendkosten aan klant doorberekend; 7757 incl/excl?? btw hierover moet ik ook nog btw afdragen.
Verzendkosten aan koeriers betaald; 16157 incl btw
Hierin zit dus een 'gat'van 8000 die ik in Q1 zelf betaald heb.
Ziet iemand in mijn verhaal een fout/of mogelijkheid om dit te optimaliseren?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/71622-gat-tussen-verzendkosten-webshop-factuur-koeriers/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag