*excuus ik zie dat ik mijn bericht bij het verkeerde onderwerp heb geplaatst.
Hoi allen,
Enige tijd geleden ben ik samen met mijn vriend een recepten website begonnen. Erg leuk en binnenkort zijn we toe aan de volgende stap; een webshop toevoegen.
De bedoeling is om voedingsproducten (niet vers) en andere benodigdheden voor het koken te gaan verkopen via deze webshop. Dit zijn allemaal producten die je niet makkelijk in een supermarkt kan vinden. We hebben al een groothandel op het oog.
Nu is de vraag, welke stappen moeten we nemen en wat mogen we niet vergeten?
1. Inschrijving kvk, wat is handig? Voor welke rechtsvorm kunnen we het best kiezen? (Goed om te weten dat we niet zijn getrouwd en geen samenlevingscontract hebben o.i.d.) Kosten van inkoop e.d. financieren we zelf (dit is vrij minimaal).
2. In hoeverre zijn wij als verkoper aansprakelijk voor bijv. een voedselvergiftiging van de klant? Zo ja, is hier een verzekering voor nodig?
3. En als laatst, hebben jullie nog tips en tricks of zaken waar wij op moeten letten?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
bramberg
bramberg
*excuus ik zie dat ik mijn bericht bij het verkeerde onderwerp heb geplaatst.
Hoi allen,
Enige tijd geleden ben ik samen met mijn vriend een recepten website begonnen. Erg leuk en binnenkort zijn we toe aan de volgende stap; een webshop toevoegen.
De bedoeling is om voedingsproducten (niet vers) en andere benodigdheden voor het koken te gaan verkopen via deze webshop. Dit zijn allemaal producten die je niet makkelijk in een supermarkt kan vinden. We hebben al een groothandel op het oog.
Nu is de vraag, welke stappen moeten we nemen en wat mogen we niet vergeten?
1. Inschrijving kvk, wat is handig? Voor welke rechtsvorm kunnen we het best kiezen? (Goed om te weten dat we niet zijn getrouwd en geen samenlevingscontract hebben o.i.d.) Kosten van inkoop e.d. financieren we zelf (dit is vrij minimaal).
2. In hoeverre zijn wij als verkoper aansprakelijk voor bijv. een voedselvergiftiging van de klant? Zo ja, is hier een verzekering voor nodig?
3. En als laatst, hebben jullie nog tips en tricks of zaken waar wij op moeten letten?
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
verkeerde pijler
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/71815-start-webshop-food-tips-en-waar-moet-ik-op-letten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag