Sinds dit jaar heb ik 2 werkmaatschappijen, welke beiden in het hetzelfde kantoorpand zitten en welke veelal dezelfde klanten hebben.
Ik gebruik al jaren mijn privé auto en declareer 19 ct p/km.
Mijn vraag die ik nergens kan vinden: Als ik naar kantoor rijd om voor beide BV's te werken of naar een klant rijd voor beide BV's, mag ik dan bij beide BV's 19ct p/km declareren voor dezelfde kilometers?
Reden voor mijn twijfel: Aan de ene kant vind ik het wel logisch en zakelijk om kosten te declareren bij de entiteiten waarvoor je werkt, ook als hierdoor kosten dubbel worden gedeclareerd. Aan de andere kant: als ik 10 BV's in mijn kantoorpand heb, kan ik dit ook 10x doen als ik naar kantoor ga. Lijkt mij dat de Belastingdienst daar wel voorwaarden voor heeft.
Ik kan er niets over vinden bij de Belastingdienst of online. Iemand enig idee?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
WLemckert
WLemckert
Goedenavond HL,
Sinds dit jaar heb ik 2 werkmaatschappijen, welke beiden in het hetzelfde kantoorpand zitten en welke veelal dezelfde klanten hebben.
Ik gebruik al jaren mijn privé auto en declareer 19 ct p/km.
Mijn vraag die ik nergens kan vinden: Als ik naar kantoor rijd om voor beide BV's te werken of naar een klant rijd voor beide BV's, mag ik dan bij beide BV's 19ct p/km declareren voor dezelfde kilometers?
Reden voor mijn twijfel: Aan de ene kant vind ik het wel logisch en zakelijk om kosten te declareren bij de entiteiten waarvoor je werkt, ook als hierdoor kosten dubbel worden gedeclareerd. Aan de andere kant: als ik 10 BV's in mijn kantoorpand heb, kan ik dit ook 10x doen als ik naar kantoor ga. Lijkt mij dat de Belastingdienst daar wel voorwaarden voor heeft.
Ik kan er niets over vinden bij de Belastingdienst of online. Iemand enig idee?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72300-2-bvs-kilometervergoeding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag